ترکیه بیشترین آمار کارگران با ساعت کاری بالا را دارد

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۲۲

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعلام کرد:‌ حدود ۴۰ درصد از کارگران در ترکیه ساعت کاری بسیار بالایی دارند که این آمار سه برابر میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

به نقل از حریت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه طی آماری که در روز کارگر منتشر شد اعلام کرد: در میان کشورهای عضو این سازمان ترکیه بیشترین میزان کارگران با ساعت کاری بسیار بالای را دارد.

در این آمار آمده است: 39 درصد از کل کارگران در ترکیه ساعت کاری بسیار بالایی را در طول هفته دارند و به عبارت دیگر آنها بیش از 50 ساعت در هفته کار می‌کنند که متوسط این میزان در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه 13 درصد است.

در این آمارها تأکید شده است که بیش از 25 درصد کارگران ترک ساعت کار بالای 60 ساعت در هفته دارند. ساعت کاری بالا می‌تواند به افزایش استرش، کاهش ایمنی و آسیب به سلامتی کارگران منجر شود.

براساس آمار منتشر شده حدود 50 درصد از کل افراد بین 15 تا 64 سال ترکیه شغل دارند که پایین‌تر از متوسط 66 درصد کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و کمترین میزان در میان اعضای آن محسوب می‌شود.

ترکیه همچنین بیشترین فاصله اشتغال زنان و مردان را در میان اعضای این سازمان دارد و زنان در ترکیه با مشکل پرداخت حقوق بسیار پایین‌تر از مردان روبه‌رو هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید