پل کريمخان تا مهرماه تغيير شکل مي دهد

    کد خبر :85815

معاون فني و عمران شهرداري منطقه 6 از اتمام عمليات تقويت فونداسيون و کوله هاي بتني طرفين پل کريمخان، تا پايان مردادماه سال جاري خبر داد و گفت: پروژه مقاوم سازي و تبديل وضعيت پل کريمخان، طبق برنامه زمان بندي در مهرماه امسال وارد مرحله تخريب عرشه فلزي و احداث عرشه بتني مي شود.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 6، سيد رامين حسيني نژاد توضيح داد: پروژه مقاوم سازي و تبديل وضعيت پل کريمخان به پل کامپوزيت بتني پيشرفت 15 درصدي داشته و پس از اتمام عمليات حفاري و بتن ريزي 80 حلقه شمع موردنياز براي تقويت فونداسيون و کوله هاي بتني طرفين پل، احداث سرشمع ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز مي شود.
او در ادامه اضافه کرد: راهبرد کلي اين پروژه شامل حفظ پايه‌ها و شاه‌تيرهاي فلزي و احداث يک دال بتني با ضخامتي حدود 10 سانتيمتر به جاي عرشه فلزي است .
معاون فني و عمران شهرداري منطقه 6 اشاره کرد: مقاوم سازي و بهسازي لرزه اي پل در برابر نيروهاي حاصل از زمين لرزه، از ديگر اقداماتي است که در دستور کار قرار دارد.
گفتني است پل کريمخان يکي از 7 پل سواره رو فلزي شهر تهران به شمار مي آيد که به دليل مشکلاتي همچون فرسودگي روکش، از کار افتادگي نئوپرن‌ها و فرسايش درزهاي طولي و عرضي، قرار است به يک پل کامپوزيت بتني تبديل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید