بازی نهنگ آبی، قاتل نوجوانان روسیه

    کد خبر :85783

بازی چالشی نهنگ آبی به معضلی جدی برای پلیس و نوجوانان روسیه تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا از نووایا گازیاتا، پلیس روسیه تحقیقات گسترده ای را برای خودکشی های ناشی از این بازی مرگبار شروع کرده است.
براین اساس پلیس روسیه از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی را در ارتباط با بازی نهنگ آبی ثبت کرده است.
این بازی از طریق گروهی در شبکه اجتماعی« و کانتکت روسیه» (همانند فیس بوک ) در اختیار اعضا قرار می گیرد و از کاربران نوجوان خود می خواهد تا در مدت ۵۰ روز بصورت روزانه چالش درخواستی را انجام دهند و در پایان، عکسی سلفی بفرستند تا وارد مرحله بعد بازی شوند.
مرحله اول این بازی با کشیدن تصویر یک نهنگ آبی روی دست شروع می شود و در مراحل بعد کاربر را به خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر دست ، تماشای فیلم های وحشتناک، سلفی گرفتن بر روی سازه ها و ساختمان های بلند در حالتهای خطرناک سوق می دهد و با سخت تر شدن مراحل از کاربر می خواهد تا خودکشی کند.
هر چند پلیس روسیه سال گذشته اعلام کرد که جوانی ۲۱ ساله به نام «فیلیپ بودیکین» را به عنوان سرگروه اداره کننده این بازی دستگیر کرده اما همچنان در برخی از شبکه های اجتماعی این بازی منتشر می شود و کاربرانی نیز در اروپا و امریکا به بازی با این چالش خطرناک مشغول هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید