رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سلسله:

۴ گروه متخلف زنده گیری «سهره» در سلسله دستگیر شدند

    کد خبر :85692

نورآباد- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سلسله از دستگیری ۴ گروه از متخلفین زنده گیری سهره و ضبط ادوات آن‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، طاهر فتح اللهی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست سلسله در سطح حوزه استحفاظی، ۶ نفر متخلف زنده گیری سهره در قالب ۴ گروه دستگیر و از آنها تعداد ۱۴ قطعه سهره، ۶ رشته تور زنده گیری، ۷ عدد قفس و ۳ انبار نگهداری جوجه کشف و ضبط شد.

وی افزود: پرونده این متخلفین پس از اخذ جرایم زیست محیطی برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و وسایل آنها طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید توسط سازمان حفاظت محیط زیست توقیف و تا خاتمه رسیدگی به پرونده و صدور رای قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می شود.

مصطفی لروند کارشناس اداره محیط زیست سلسله نیز در این خصوص اظهار داشت: همه ساله در این فصل از سال متخلفینی از مناطق مختلف برای زنده گیری «سهره» این پرنده زیبا و خوش صدا که زینت طبیعت است به این شهرستان می آیند که با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی مامورین یگان حفاظت اداره محیط زیست دستگیر می شوند.

وی با اشاره به اینکه جریمه صید غیر مجاز هر قطعه سهره طلایی۲ میلیون ریال است؛ از شهروندان خواست تا تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید