گازرسانی به 9 هزار روستا با تلاش دولت تدبیر و امید

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۵۶

معاون گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون به 24 هزار روستا در سطح کشور گازرسانی شده که از این تعداد 9 هزار روستا در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید از مزایای شبکه سراسری گازرسانی برخوردار شده اند.مجتبی شیخ بهایی عصر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد در جنوب غربی خراسان رضوی افزود: بر این اساس هم اینک چهار میلیون خانوار روستایی در ایران به خدمات شبکه گازرسانی دسترسی دارند.
وی ادامه داد: گازرسانی به 9 روستای بخش ششطراز نیز ظرف 300 روز کاری به بهره برداری می رسد و 90 میلیارد ریال هزینه در بر دارد. با بهره برداری این طرح با 27 کیلومتر خط تغذیه گاز شش هزار نفر از مزایای آن برخوردار می شوند.
معاون گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اینک 80 درصد جمعیت روستایی شهرستان خلیل آباد از مزایای شبکه گاز برخوردارند که با بهره برداری از پروژه امروز جمعیت برخوردار روستایی آن به 100درصد می رسد.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزیهای شرکت ملی گاز با برخورداری روزانه یک روستا از مزایای شبکه گازرسانی در خراسان رضوی تا پایان امسال 300 روستای دیگر به این شبکه دسترسی می یابند.
شیخ بهایی وضعیت گازرسانی را در خراسان رضوی از متوسط کل کشور بالاتر اعلام و بیان کرد: هم اکنون 75 درصد روستاهای این استان به شبکه سراسری گازرسانی متصل هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز 27 روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل 32 هزار نفر ساکن روستاها هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید