چرخه توزیع آثار معیوب است

    کد خبر :85579

عباس میرزایی از آماده‌سازی هشت جلد جدید از مجموعه تاریخ دفاع مقدس استان کرمان خبر داد و گفت: چهار جلد از این اثر منتشر شده، اما متاسفانه توزیع نامناسب سبب شده تا بسیاری از مخاطبان از چاپ آن مطلع نباشند.

به گزارش خبرنگاران پویا، «تاریخنامه دفاع مقدس استان کرمان» عنوان مجموعه‌ای مفصل است که با نگاهی تحقیقی و پژوهشی به بررسی نقش استان کرمان در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد. تاکنون چهار جلد از این مجموعه به چاپ رسیده و هشت جلد دیگر در دست انتشار است.

عباس میرزایی، یکی از پژوهشگران و نویسندگان این طرح، در گفت‌وگو با تسنیم به جزئیات این مجموعه و آثار منتشر شده اشاره کرد و گفت: کتاب «نبرد کرخ کور» که به نقش رزمندگان استان کرمان در عملیات کرخ کور می‌پردازد، کتاب «نبردهای پیروز» که به نقش نیروهای استان کرمان در عملیات‌های طریق القدس و ثامن الائمه می‌پردازد، کتاب «جاده‌های ناهموار امامزاده» با محوریت بررسی نقش رزمندگان تیپ ثارالله در عملیات فتح المبین و «تا مرز کوشک» مشتمل بر بررسی نقش تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس عناوینی است که از این مجموعه به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموعه حاضر گزارشی از خاطرات رزمندگان و فرماندهان حاضر در عملیات‌های مختلف است، افزود: بخشی از کتاب نیز به خاطرات سردار سلیمانی به عنوان شخصیت محوری در این لشکر اختصاص دارد.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که در خصوص سردار سلیمانی خاطرات مختلفی عنوان شده اما منبع بسیاری از آنها نامشخص است، انتشار عناوینی مانند این مجموعه چقدر در شناخت درست شخصیت‌هایی مانند سردار به مخاطب کمک می‌کند،‌ گفت: اگر خاطرات و مطالب دقیق و مورد تأیید راوی باشد، می‌تواند در شناخت درست به مخاطب کمک کند. شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی شخصیت‌های فراملی هستند که مردم حق دارند مطالب صحیح و موثقی از آنها بخوانند.

این نویسنده به دیگر آثار در دست انتشار از این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر هشت عنوان کتاب نیز آماده انتشار است که به عملیات‌های والفجر 1، والفجر 3، والفجر 4، والفجر 10، کربلای 4 و کربلای 1 می‌پردازد.

میرزایی با بیان اینکه مجموعه حاضر حاصل یک کار پژوهشی است، ادامه داد: کتاب علاوه بر مصاحبه و تهیه مطالب از روش تاریخ شفاهی، حاصل یک کار پژوهشی است که به همت یک گروه تحقیقی و پژوهشی انجام می‌شود. برای تهیه این اثر از منابع مختلف بهره برده شده است که از جمله این موارد، اسناد مرکز اسناد و تحقیقات سپاه است.

نویسنده «نبردهای پیروز» همچنین از نحوه توزیع آثار منتشر شده در کشور انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه کتاب‌های خوبی تاکنون در این زمینه منتشر شده است، اما توزیع این آثار مناسب نبوده؛ به طوری که برخی از مخاطبان علاقه‌مند در دیگر استان‌ها از انتشار آن اطلاع ندارند. متاسفانه این کتاب‌ها در بایگانی‌ها می‌ماند و مردم دسترسی چندانی به این آثار ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید