تخلیه یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت اسکاتلند به دنبال حادثه نشت گاز

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۵۴

شرکت پتروشیمی ‘اینوس’ روز سه شنبه تایید کرد که به دنبال یک ‘حادثه بزرگ’ نشت گاز در پالایشگاه نفتی اش در جنوب شرق اسکاتلند، تمامی کارکنان این پالایشگاه را تخلیه کرده است.اینوس در بیانیه ای اعلام کرد که بدنبال بروز حادثه نشت گاز در مجمع پتروشیمی ‘گرنجمومف’ در 40 کیلومتری غرب شهر ادینبرو مرکز اسکاتلند، ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله بستن درهای دسترسی به این مجمع، نیروهای اضطراری اش را برای مقابله با این حادثه به کار گرفته است .
این شرکت چندملیتی در این بیانیه عنوان کرد که نشت گاز ناشی از بروز مشکل در یک خط لوله انتقال گاز اتیلن در داخل این مجتمع بوده و تاکنون خسارتی برجای نگذاشته است.
اما پلیس انگلیس بدون اشاره به جزییات این واقعه گفته که این نشت گاز ناشی از بروز یک ‘حادثه بزرگ’ بوده است.
به گزارش منابع انگلیسی، نیروهای آتش نشانی برای کمک به نیروهای اضطراری شرکت ‘اینوس’ در محل این مجتمع بزرگ پتروشیمی حضور یافته اند.
به گفته این منابع، پلیس ضمن بستن شماری از جاده های اطراف این مجتمع، از رانندگان خودروها درخواست می کند که از ورود به این منطقه اجتناب کنند.
براساس گزارش های منتشر شده، در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت اینوس سیستم خط لوله ای به ارزش 250 میلیون پوند خریداری کرده که این سیستم قادر به انتقال 40 درصد از نفت خام دریای شمال متعلق به انگلیس (در حدود 445 هزار بشکه ) و نزدیک به یک سوم گاز این منطقه به این مجتمع پتروشیمی است.
این شرکت همچنین برای اولین بار در سپتامبر سال گذشته میلادی اقدام به واردات شیل نفت از آمریکا به این مجتمع پتروشیمی کرده است.
به گفته اینوس این اقدامات سبب شده است که 10هزار فرصت شغلی در این مجتمع پتروشیمی که بزرگترین مجتمع صنعتی در اسکاتلند شمرده می شود، حفظ شود.
شرکت چند ملیتی ‘اینوس’ که در 1988 میلادی تاسیس شده، مقر آن در لندن است و میزان فروش آن در سال بیش از 40 میلیارد دلار است.
میزان تولید این شرکت که در 16 کشور فعالیت دارد، در سال 60 میلیون تن اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید