آزادی ۹ هزار کیلومترمربع و محاصره بزرگترین دژ «داعش»/ تکفیری‌ها به شکست اعتراف کردند+سند

    کد خبر :85368

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان با محاصره کامل تروریست‌های داعشی در منطقه عقیربات به یک دستاورد مهم دست یافتند.

به گزارش  تسنیم در سوریه، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان در پی یک عملیات منحصر به فرد، تروریست‌های داعشی را در منطقه «عقیربات» در حومه شرقی حماه محاصره کردند، این عملیات به پیوستن نیروهای سوری فعال در حومه‌های الرقه،‌حمص و حماه به یکدیگر منجر شد تا دستاورد بزرگی برای ارتش سوریه رقم بخورد.

سیطره ارتش سوریه بر دژهای داعش در عقیربات پس از به هم پیوستن نیروهای ارتش در سه محور شامل : حومه جنوبی الرقه، حومه شرقی حماه و حومه شرقی حمص محقق شد تا مساحت منطقه‌ای که ارتش سوریه اخیرا از تروریست‌ها بازپس گرفت به سه هزار کیلومتر مربع برسد و مساحت کل مناطق آزادشده از سومین روزی ماه جاری میلادی تا کنون به 9 هزار کیلومتر مربع افزایش یابد که شامل 25 روستا و میادین نفت و گاز است، همچنین تعدادی از زره‌پوش‌ها و خودروهای داعشی‌ها هدف قرار گرفت و صدها داعشی هم به هلاکت رسید.

نیروهای ارتش سوریه توانستند از چندین راه، «عقیربات» قلعه داعشی‌ها را دور بزنند به طوری که از جنوب شرقی اثریا به مواضع نیروهای مستقر در شمال کوه الشاعر پیوستند تا به این ترتیب نیروها بتوانند چندین منطقه را آزاد کنند که مهمترین آنها بئرالسید، بئرالاعور و رجم الهجانه در جنوب شرقی اثریا در کنار رسیدن به کوه الفاسده است که بر مهمترین راه مواصلاتی عقیربات و السخنه در شمال شرقی حمص به سوی حومه دیرالزور اشراف دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های روسی نیز کاروان‌های داعشی‌ها را که درصدد فرار با سلاح‌های سنگین خود از منطقه عقیربات به سمت حومه دیرالزور بودند، هدف قرار دادند.

آزادسازی شهرک عقیربات از این نظر اهمیت دارد که بزرگترین منطقه تحت سیطره گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حماه قلمداد می‌شود و همچنین به میدان نفتی شاعر نزدیک است، عقیربات در 40 کیلومتری منطقه السلمیه از سمت شرق در کنار جاده بین المللی مواصلاتی به شهر حلب قرار دارد و 73 روستای تابعه نیز دارد.

این در حالی است که صفحات وابسته به گروه‌های تروریستی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به پیشروی ارتش سوریه و موفقیت آن در آزادسازی چندین روستا و شهرک و محاصره کامل دژ داعشی‌ها یعنی عقیربات اعتراف کرده‌اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید