نعمتی: رای اعتماد به وزرا یکشنبه صبح انجام می‌شود

    کد خبر :85351

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند رای اعتماد وزرای پیشنهادی را تشریح کرد و گفت: فردا رای اعتماد به وزرا انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز(شنبه 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در مجع خبرنگاران اظهار داشت : هیات رئیسه مجلس تصمیم دارد که با برنامه دقیق و مختصری کار رسیدگی به رای اعتماد وزرای پیشنهادی را انجام دهد به این جهت برآورد شده است که بررسی صلاحیت دو یا سه وزیر به نشست علنی فردا یکشنبه 29 مرداد موکول می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین فردا علاوه بر بررسی صلاحیت چند وزیر، سخنرانی رئیس جمهور را نیز در دستور داریم و سپس وارد رای گیری خواهیم شد.

وی با بیان اینکه رای گیری تا ظهر فردا تمام می شود، گفت: هیات رئیسه مجلس برای سهولت در رای گیری تصمیم دارد صندوق هایی در دو بال شرقی و غربی صحن علنی قرار دهد و در فضای پشت هیات رئیسه 6میز که هر میز برای دو وزیر است در نظر بگیرد تا به این واسطه سرعت رای گیری افزایش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای نظارت بر شمارش آرا از هر فراکسیون یک نماینده انتخاب می شوند و همچنین از کارکنان مجلس برای انجام بهتر کار استفاده خواهیم کرد.

نعمتی تاکید کرد: تلاش داریم که پرونده رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را تا فردا ظهر به نتیجه برسانیم تا دولت بتواند فردا بعد از ظهر انجام امور را در جلسه هیات دولت شروع کند.

وی ادامه داد: در دوره های گذشته تنها از یک مسیر کسب رای اعتماد انجام می شود اما با توجه به اینکه این بار دو مسیر درنظر گرفته شده است براورد می کنیم که ظرف مدت 45 دقیقه رای گیری به اتمام برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با این حساب امروز مجلس در دو شیفت جلسه دارد و فردا با برگزاری یک نوبت بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به اتمام می رسد.

این نماینده مجلس با توجه به رایزنی هایی که در فراکسیون ها برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی صورت گرفته است، عنوان کرد: از آنجایی که رای نمایندگان به وزرا مخفی و کتبی است پیش بینی این موضوع که کدام یک از وزرای پیشنهادی رای می آورد یا خیر کار سختی است اما براساس تجربه معمولا دو وزیر رای اعتماد نمی گیرد و بر اساس قانون و آیین نامه داخلی، رئیس جمهور سه ماه فرصت دارد وزیر بعدی را معرفی کند و تا آن زمان سرپرستی درنظر بگیرد.

نعمتی گفت: اما با توجه به مباحثی که در خصوص وزیر علوم شکل گرفته است تصور می کنم رئیس جمهور کمتر از سه ماه برای وزرای به نتیجه برسد.

وی افزود: برای دولت مهم است که بار اول همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد سب کند اما مجلس نیز نظرات خود راخواهد داشت و تا نمایندگان به حجت عقلی و شرعی نرسند رای دادن سخت خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پخش زنده جلسات رای اعتماد را ارزیابی کرد و گفت: مجلس درخواست پخش زنده جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی را داشت، چرا که اعتقاد داریم هرچقدر مردم در جریان امور قرار گیرند به نفع نظام و کشور است و البته این کار بازتاب مثبتی داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید