بارزانی خطاب به آمریکا: به اراده ما احترام بگذارید

    کد خبر :85277

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه همه‌پرسی در کردستان بر جنگ علیه داعش تاثیر نخواهد گذاشت، گفت که مسئولان کردستان نقطه نظرها و نگرانی آمریکا درمورد همه‌پرسی را درک می‌کنند.
به گزارش بازتاب به نقل از سومریه نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار کرد.

طبق بیانیه ریاست کردستان، ووتل در این دیدار به بررسی اوضاع سیاسی، توازن قدرت‌ها، استراتژی‌های نظامی آمریکا در قبال خاورمیانه و غرب آسیا، جنگ علیه داعش در عراق و سوریه و نقش‌ نیروهای پیشمرگ در بیرون راندن داعش پرداخت.

ووتل خاطرنشان کرد: نیروهای ائتلاف ضد داعش به این نتیجه دست یافتند که پیروزی‌ها در علمیات آزادسازی موصل بدون هماهنگی با پیشمرگ‌ها و دولت اقلیم کردستان محقق نمی‌شد.

وی از سفر هیات اقلیم کردستان به بغداد استقبال و اظهار امیدواری کرد که گفتگوها نتایج موفقیت‌آمیزی را رقم بزند و به نفع برقراری ثبات باشد و مسائل اساسی میان بغداد و کردستان را از طریق گفتگوی مثبت حل کند.

از سوی دیگر، بارزانی تاکید کرد، رویارویی با تروریسم از اولویت‌های اقلیم کردستان است و اقلیم با تمامی قدرت برای رویارویی با داعش و بیرون راندن آن آماده است.

بارزانی با بیان اینکه همه‌پرسی به هیچ وجه بر جنگ علیه داعش تاثیر نخواهد داشت، تاکید کرد، اقلیم کردستان به هماهنگی مداوم با ائتلاف بین المللی و دولت عراق ادامه خواهد داد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه مسئولان سیاسی کردستان نقطه نظرها و نگرانی آمریکا را درک می‌کنند، خاطرنشان کرد لازم است آمریکا نیز نگرانی مردم کرد را نسبت به آینده همزیستی و شراکت با دولت بغداد درک کند و به تصمیم و اراده مردم کردستان احترام بگذارد.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید