ماجرای فرار رزمنده افغانستانی از دست داعش در مستند «فرار از درعا»

    کد خبر :85232

مستند «فرار از درعا» به ماجرای اسارت و فرار سید علی جعفری از رزمندگان مدافع حرم لشگر فاطمیون از چنگال تروریست‌های جبهه النصره اختصاص دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مستند «فرار از درعا» که به ماجرای جذاب و واقعی تهیه نقشه فرار یکی از اسیران افغانستانی دربند جبهه النصره می‌پردازد، مراحل نهایی تولید خود را پشت سر گذاشته و به زودی برای پخش از شبکه‌های تلویزیون آماده می‌شود.

علی بیطرفان کارگردان این مستند گفت: داستان مستند «فرار از درعا» به ماجرای اسارت و فرار سید علی جعفری از رزمندگان مدافع حرم لشگر فاطمیون از چنگال تروریست های جبهه النصره اختصاص دارد و در آن با استفاده از بازسازی برخی از صحنه‌ها و همچنین تصاویر آرشیوی تلاش کرده‌ایم، حال و هوای این رزمنده و ایده‌هایی که برای رهایی از زندان داشته است را به نمایش بگذاریم.

این کارگردان مستند ادامه داد: فرآیند تهیه نقشه فرار از زندان تروریست‌های سوریه، حدود شش ماه زمان می‌برد و این نقشه در نهایت موجب آزادی وی و بازگشت به کشور می‌شود.

بیطرفان شیوه آشنایی خود با سوژه مستند «فرار از درعا» را اتفاقی خواند و اظهار کرد: برای تولید کاری با یک همکار افغان فعالیت داشتم که در گپ و گفتگوهای حین کار متوجه شدم، یکی از بستگان او به نام سید علی جعفری، اخیراً توانسته با به کار گیری ایده‌های خلاقانه از چنگال تروریست ها در سوریه رها شود و همین مسأله جرقه ساخت مستند «فرار از درعا» را در ذهن من شکل داد.

مستند 42 دقیقه ای «فرار از درعا» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی بیطرفان، در مرکز رسانه‌ای عهد تولید شده و آماده پخش از رسانه ملی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید