معاون جمیعت هلال احمر خوزستان خبر داد:

گرفتار شدن ۱۰ خودرو در سیلاب باغملک / اسکان اضطراری ۸۰ نفر

    کد خبر :85088

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به گرفتار شدن ده خودرو در سیلاب امروز در یک روستا در بخش صیدون از اسکان اضطراری ۸۰ نفر از مردم و زائران سیل‌زده خبر داد.

صادق سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: تا دوساعت قبل شاهد بارش‌های سیل‌آسا به همراه وزش باد شدید در مناطق کوهستانی امامزاده عبدالله و منطقه مرغزار باغملک بودیم که موجب جاری‌شدن سیلاب گسترده و وسیعی در مناطقی از بخش صیدون شده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در قالب ۵ تیم عملیاتی، یک دستگاه خودروی آمبولانس این جمعیت و همچنین یک دستگاه آمبولانس مرکز بهداشت باغملک جهت امدادرسانی به سیل زدگان در مناطق سیل زده شامل روستای نایاب، منطقه عشایری تاگک و منطقه مرغزار مستقر هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ خانوار به تعداد ۸۰ نفر از اهالی سیل زده منطقه مرغزار و همچنین زائران حرم امامزاده عبدالله در اردوگاه سپاه پاسداران اسکان اضطراری داده شده‌اند.

سلامت با اشاره به سیل گسترده در روستای نایاب بخش صیدون و احتمال گرفتار شدن خودروها در این منطقه بیان کرد: اکنون ۱۰ دستگاه خودرو در این روستا در سیلاب گرفتار شده‌اند که عملیات رهاسازی این خودروها دقایقی پیش با اعزام ۴ تیم عملیاتی آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به عدم امکان دسترسی منطقه عشایری تاگک که دارای ۵۰ خانوار است، یک تیم عملیاتی جهت توزیع اقلام ضروری غذایی و امدادی شامل انواع کنسروجات، نان، نایلون پوششی و فانوس به این منطقه اعزام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این‌که امدادرسانی به مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون این سیلاب تلفات و خسارات جانی در پی نداشته است. علی رغم توقف بارش ها باتوجه به ابرناک بودن آسمان و گزارشات رسیده احتمال تداوم بارندگی شدید وجود دارد و نیروهای ما در حالت آماده باش قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید