سازهای ارکستر فیلهارمونیک پارسی به صدا درنیامدند

«ارکستر فیلهارمونیک پارسی» که خرداد ماه سال گذشته به صورت رسمی موجودیت خود را با حضور تعدادی از هنرمندان برگزیده موسیقی کشورمان اعلام کرده بود، تاکنون خروجی مشخصی نداشته است.

خرداد ماه سال ۹۵ مجموعه «ارکستر فیلهارمونیک پارسی» با معرفی علی رهبری به عنوان مدیر هنری و رهبر دائم، حسین علیزاده به عنوان رییس افتخاری، باربد بیات به عنوان مدیر ارکستر، پیروز ارجمند به عنوان مدیر اجرایی، علیرضا ایرانی نژاد به عنوان مدیر روابط عمومی، میلاد عمرانلو به عنوان مدیر داخلی و دستیار رهبر، مارک استیونسون به عنوان رهبر دائم، امیر باورچی به عنوان کنسرت مایستر و محمد شله چی به عنوان دستیار رهبر به طور رسمی موجودیت خود را اعلام کرد، اما با گذشت تقریبا یک سال هنوز هیچ خبری از فعالیت های این مجموعه موسیقایی منتشر نشده است.

البته حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی همان زمان با انتشار نامه ای بلند بالا و سرگشاده خطاب علی رهبری اعلام کرد: «استقلال اینجانب از تمام امور، ایجاب می‌کند من نیز مدیر افتخاری مسیری با شکستی دوباره نباشم.»

به هر ترتیب علی رهبری که این روزها همراه با ارکستر دولتی آنتالیا و ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی به فعالیت در عرصه موسیقی مشغول است در پاسخ  مبنی بر اجرا نشدن حتی یک برنامه در مجموعه ارکستر فیلهارمونیک پارسی بیان کرد: بنده هم خبر زیادی ندارم. آقای پیروز ارجمند به دنبال اسپانسرها بودند که اگر از خودشان سوال بفرمایید حتما می‌توانند توضیحات دقیقی بدهند. بنده در حال حاضر  مشغول رهبری کنسرتی بسیار مهم با ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی هستم که طی روزهای آینده گزارش آن توسط باربد بیات مدیر برنامه های من منتشر می شود.

علیرضا ایرانی نژاد مدیر روابط عمومی ارکستر فیلهارمونیک پارسی هم  توضیح داد: درست است که ما از سال گذشته اعلام موجودیت کرده و از آن زمان هنوز فعالیتی را به صورت رسمی آغاز نکردیم، اما باید بگویم مجموعه ارکستر فیلهارمونیک پارسی به هیچ عنوان تعطیل نشده است. طبق جلسه ای که ۶ ماه گذشته برگزار شد، قرار بود آقای پیروز ارجمند در مرحله اول جذب اسپانسر اقداماتی را انجام دهند تا ما بر مبنای این حمایت مالی کارها را آغاز کنیم حتی تیم اجرایی مجموعه صراحتا اعلام کرده بود که در ابتدای کار دستمزدی برای شروع دریافت نمی کند.

وی ادامه داد: شما مطمئن باشید نه آقای رهبری این ارکستر را تعطیل کرده و نه اعضای اجرایی مشکلی برای حضور در برنامه ها دارند اما به هر حال و با توجه به اینکه نمی خواهیم ماجراهای حاشیه ای ارکستر سمفونیک تهران در زمان حضور آقای رهبری وجود داشته باشد بنابراین تا زمان ورود نقدینگی به ارکستر نمی توانیم برنامه دقیقی را اعلام کنیم زیرا این ارکستر هنوز در مرحله مذاکره با اسپانسر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید