سیب‎زمینی سرِ زمین ۵۰۰ تومان

    کد خبر :85046

قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در مزرعه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان و در میادین میوه و تره بار بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیر انجمن سیب زمینی ایران بر لزوم توسعه بازار‌های صادراتی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: صادرات می‌تواند در زمان مازاد تولید برخی از محصولات کشاورزی به تعادل بازار و همخوانی عرضه و تقاضا کمک کند.

نیلی با بیان اینکه صادرات بخش قابل توجه مازاد تولید را جذب و بازار را متعادل می‌کند، اظهار داشت: صادرات در فضای رقابتی امروز نیازمند فعالیتی هدفمند به همراه بازارشناسی، بازاریابی و حتی بازارسازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در حال حاضر بازار سیب زمینی متعادل است، گفت: پارسال خرید تضمینی محصول سیب زمینی با تعامل وزارت جهاد کشاورزی در کشور انجام نشد چرا که این نوع خرید در برخی مواقع خود عامل بهم ریختگی بازار می‌شود.

دبیر انجمن سیب زمینی ایران افزود: پارسال عدم خرید تضمینی باعث شد بازار سیب زمینی روند مناسب، منصفانه و متعادلی را تجربه کند به نحوی که هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف کنندگان باشد.

وی گفت: صادرات محصول سیب زمینی باید هدفمند و هوشمند باشد.

علی نیلی ضمن اشاره به اینکه سیب زمینی از جمله محصولات مهم کشور است، افزود: در حال حاضر صادرات سیب زمینی تحت تاثیر تولید است که این نوع صادرات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: اگر حجم تولید سیب زمینی بالا و قیمت در بازار پایین باشد بخشی از محصول روی ریل صادرات قرار می‌گیرد و برعکس اگر میزان تولید پایین و قیمت در بازار بالا باشد جلوی صادرات محصول مورد نظر گرفته می‌شود.

دبیر انجمن سیب زمینی ایران گفت: تعرفه گذاری در زمان رشد قیمت سیب زمینی در بازار داخلی ضمن ایجاد ضرر و زیان هنگفت برای صادرکنندگان می‌تواند به بازارهای هدف صادراتی خدشه وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید