قیمت طلا کاهش یافت

    کد خبر :85025

قیمت هر اونس طلا دیروز ابتدا به بالاترین رقم از ۹ نوامبر یعنی ۱۳۰۰ دلار و ۸۰۰ سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۲۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش  بازتاب  به نقل از رویترز، دیروز در حالی که به دلیل آشفتگی های سیاسی در آمریکا ارزش دلار کاهش داشت و حمله تروریستی در اسپانیا تقاضا برای سرمایه گذاری امن را افزایش داده بود، قیمت طلا ابتدا به بالاترین رقم در طی بیش از 9 ماه گذشته رسید، اما در نهایت با کاهش به کار خود پایان داد.

پس از آنکه یک خودروی ون با حرکت به سوی جمعیت در بارسلونای اسپانیا 13 نفر را کشت، یک عملیات گسترده ضد تروریستی در این کشور به اجرا گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز ابتدا به بالاترین رقم از 9 نوامبر یعنی 1300 دلار و 800 سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه با 0.31 درصد کاهش به 1284 دلار و 13 سنت رسید.

عامل اصلی کاهش قیمت طلا، جدیدترین تغییرات در مقامات سطح بالای کاخ سفید بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز استیو بنون، استراتژیست اصلی خود را اخراج کرد و بدین ترتیب یکی از مهره های محافظه کار قدرتمند که به دارا بودن نظرات راست افراطی معروف بود را از دولت کنار گذاشت.

پس از اعلام این خبر، شاخص ها در معاملات پر نوسان دیروز ترمیم شد و افت ارزش دلار کمتر شد. بازدهی اوراق قرضه نیز بالا رفت.

تای وونگ، تحلیلگر ارشد موسسه کپیتال مارکتس گفت: «اخراج استراتژیست ارشد کاخ سفید، استیو بنون، که فعلا افت شاخص ها در بازار بورس را متوقف کرد و موجب پایین آمدن طلا از قیمت 1300 دلاری شد.»

قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز به 1291 دلار و 60 سنت رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر سایت فورکس گفت: «آمارهای اقتصاد نه چندان مثبت اخیر در آمریکا تردیدهای جدی ای را در مورد افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری ایجاد کرده است.»

قیمت طلا به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید