دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

معلم باید تسهیل کننده یادگیری باشد

    کد خبر :84993

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که امروز تمام تلاش آموزش و پرورش این است که محیط غنی یادگیری را برای دانش آموزان فراهم آورد گفت: معلم باید زمینه ساز و تسهیل کننده یادگیری باشد.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم، درآیین اختتامیه سومین جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهارکرد: در گذشته های بسیار دور خانواده‌ها سعی می کردند آنچه می دانند به فرزندان خود بیاموزند و فرزندان هم شغل پدر و مادر خود را برمی گزیدند اما با به وجود آمدن نظام‌های آموزشی در ایران شیوه‌ای از آموزش رواج یافت که تعدادی دانش آموز در اختیار یک معلم قرار می‌گرفت و معلم آنچه می دانست در اختیار دانش آموز خود قرار می‌داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل تحولات جدید محیطی به وجودآمده،یادگیری فقط از طریق کلاس درس و معلم اتفاق نمی‌افتد و دانش‌آموز از طریق محیط مطالب را فرا می‌گیرد و در واقع محیط یادگیری ایجاد شده است.

وی موفقیت را در این دوره جدید آموزشی منوط به زندگی هدفمند و نگاه مثبت به زندگی دانست و گفت: در دوره گذشته کسانی که در کلاس درس تلاش بیشتری می‌کردند موفق‌تر بودند اما در دوره جدید کسانی موفق‌ترند که انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند و اراده بیشتری در این راه از خود نشان می دهند.

نوید ادهم با بیان این که معلم پیش از این یاددهنده بود، افزود: ما باید امروز شرایطی را فراهم آوریم تا معلم تغییر نقش دهد و پس از این تسهیل کننده و زمینه ساز یادگیری باشد و شرایط را برای یادگیری دانش آموزان قراهم‌ آورد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه خوارزمی را شخصیتی جهانی و وفادار به فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی دانست و تصریح کرد: خوارزمی از چهره های به نام و برجسته علم و دانش دنیاست و شخصیت هایی مثل او به قدری بزرگ با خلاقیت و نوآوری بودند که متعلق به یک کشور نیستند.

وی افزود: خوارزمی در عین حالی که اندیشه جهانی داشت، تعلق خاطر خود را به این مرز و بوم حفظ کرده بود؛ ما نیز امروز به خوارزمی‌ها نیازمندیم که در عین حالی که خدمات جهانی ارئه می دهند به فرهنگ و هویت و ارزشهایی که ارزان بدست نیامده است، وفادار باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید