شنیده شده وزیری ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد

    کد خبر :84953

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: وقتی شنیده می‌شود وزیری ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد، شبهاتی برای نمایندگان ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه 28 مرداد ماه قوه مقننه با استناد به ماده 142 آئین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری، گفت: رئیس‌جمهور و وزرا طبق قانون مکلف هستند اموال و دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام کنند تا از سوی این قوه رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در حالی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس در حال بررسی است که این اموال و دارایی وزرا به مجلس اعلام نشده و نمایندگان اطلاع دقیقی از این مورد ندارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: وقتی شنیده می‌شود وزیری 700 میلیارد تومان دارایی دارد و مستنداتی درباره اینکه طی مدت وزارت خود این مقدار پول را از کجا آورده، شبهاتی برای نمایندگان ایجاد می‌شود.

بیگدلی افزود: نمایندگان می‌خواهند افرادی را انتخاب کنند که قرار است وزرای کشور باشند و باید به صورت شفاف مشخص شود که اموال و دارایی‌های خود را چگونه به دست آورده تا بتوانند به آنها رأی اعتماد بدهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: شما می‌توانید از وزرای پیشنهادی در این مورد سوال کنید.

وی ادامه داد: تعدادی از وزرا در دولت گذشته نیز بودند که اموال خود را به قوه قضائیه ارائه کردند و تعدادی نیز در کابینه جدید حضور دارند که شما می‌توانید از آنها سوال کنید و آنها نیز اموال خود را به قوه قضائیه معرفی خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون مواردی برای معرفی دارایی‌های وزرای پیشنهادی به قوه قضائیه ذکر شده و برای مواردی که ذکر نشده باید در آینده فکری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید