رییس جمهور: به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت/ زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۳۴
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز تولید انبوه دو خودروی دناپلاس و پژو 2008 که صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: همه تحولاتی که در عرصه های مختلف فناورانه، صنعت و بخش های تولید انجام می شود، به زحمات معلمین سخت کوشمان برمی گردد.
وی ادامه داد: امروز پس از بازدید از سالن های تولید خودور همان احساسی را داشتم که در دوران مقدس در سنگرهای رزمندگان می رفتم. آنجا در سنگر آدم احساس غرور می کرد، این ملت هرگز خسته نمی شود و برای منافع،‌ عزت و استقلال خود از پا نمی افتد و از همه توانش استفاده و بهره برداری می کند تا دل ملت را شادمان و دشمن را مایوس کند.
رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: امروز کارگران، طراحان و مدیران ما همه تلاش خود را کردند تا به فشار دیگران و توطئه بیگانگان نه بگویند. باید به دیگران نه و به همه آنها که در تولید داخلی تلاش می کنند آری بگوییم.
روحانی با بیان اینکه امروز سرمان را در صنعت خودرو بالا نگه می داریم، افزود: در حال حاضر در این عرصه وارد تحولات جدیدی شده ایم ، در حالی که صنعت خودرو یکی از صنایع قدیمی ماست که فراز و فرودهایی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: باید این صنعت را به روز کرده و همپا با دنیا حرکت کنیم باید از فضاها و فرصت ها استفاده کنیم؛ چرا که اگر بازاری در منطقه و دنیا هست که می تواند از تولید ما استفاده کند و ما آن را از دست بدهیم یعنی فرصت را از دست داده ایم، باید فرصت را مغتنم بشماریم.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: ملت ما، ملتی توانمند، غیورو انقلابی است و اگر فرصت سرمایه و تکنولوژی و بازار را از دست بدهیم یعنی فرصت های این ملت را از دست داده ایم.
وی با بیان اینکه امروز قدم مهمی در صنعت خودرو برداشته شده ادامه داد: تلاش دولت یازدهم از آغاز این بوده که فرصت را برای اشتغال جوانان،‌کارآفرینان داخلی و طراحان ایجاد کند و از فناوری های داخلی استفاده کنیم و کار دولت این بود که غذا را برای آنها آماده کند.
وی تاکید کرد: اینکه قطعه ساز ما حتی روز تعطیل به کار می پردازد به معنای حرکت چرخ تولید است و همان قولی است که سال 92 داده شد، که چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد و تولید نیز بچرخد و امروز چرخ اقتصاد به حرکت در آمده و امروز چرخ مدرنترین سانتریفیوژ IR8 و IR6 ما نیز حرکت می کند و اکنون از IR1 عبور کردیم و به  IR 8 رسیده ایم و قدرت سانتریفیوژها برای غنی سازی 20 برابر دیروز شده و در عین حال چرخ صنعت نیز در حال حرکت است.
روحانی خاطر نشان کرد: من از شما می پرسم سال 92 چه تعداد خودور تولید کردید و سال 96 چه مقدار تولید داشتید؟
روحانی گفت: در سال 92، 700 هزار دستگاه خودرو تولید شد و این تولید در سال 96 به یک میلیون و 600 هزار خودرو رسیده است و این به معنانی حرکت چرخ اقتصاد است. صنعت خودرو در حال حاضر در میان صنایع دیگر رتبه اول را دارد و 18 درصد از رشد بخش صنعت به بخش خودرو تعلق می گیرد که این بخش بزرگی است که حرکت بزرگی در کشور ایجاد می کند.
وی به نقش صنعت خودرو در ایجاد اشتغال در حوزه های دیگر اشاره کرد و افزود: یک حرکت ارزشمند در سایه راه اعتدال انجام گرفت،در حالی که تندروی، خشونت و افراط و تفریط ما را به آن روز کشانده بود. اکنون اعتدال، عقلانیت و با دنیا درست حرف زدن، دنیا را نیز وادار به درست حرف زدن کرد و ما را به این روز رساند.
رییس‌جمهور با اشاره به توافق صورت گرفته در سال 94 با کشور فرانسه در زمینه خودروسازی، اظهار کرد: در آن موقع بعضی روزنامه‌ها و سایت‌های خاص گفتند که همه این توافقات کاغذی است. عجیب است که حرف‌های دروغ و درشت را با صدای بلند بگویند. حالا آیا واقعا این توافقات کاغذی بوده است؟ اکنون پژو 2008 تولید شده و به زودی به مردم عرضه می‌شود و این خودرو در عرض یک سال و چند ماه به تولید رسید و سرمایه و تکنولوژی آن وارد کشور شد و فعالیت مشترکی را با یک کشور خارجی آغاز کردیم.
وی  با اشاره به توافق صورت گرفته در سال 94 با کشور فرانسه در زمینه خودروسازی، اظهار کرد: در آن موقع بعضی روزنامه‌ها و سایت‌های خاص گفتند که همه این توافقات کاغذی است. عجیب است که حرف‌های دروغ و درشت را با صدای بلند بگویند. حالا آیا واقعا این توافقات کاغذی بوده است؟ اکنون پژو 2008 تولید شده و به زودی به مردم عرضه می‌شود و این خودرو در عرض یک سال و چند ماه به تولید رسید و سرمایه و تکنولوژی آن وارد کشور شد و فعالیت مشترکی را با یک کشور خارجی آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه ما هیچگاه به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت، افزود: اساس کار ما بر اساس شفافیت و صداقت است و اگر اشتباهی کنیم عذرخواهی خواهیم کرد. زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود.
روحانی یادآور شد:‌ عده‌ای معتقد نیستند که کشور مال مردم است و صاحب این کشور ملت ایران هستند. ما معتقد نیستیم که باید حکومت کنیم و مردم به حرف ما گوش کنند. مردم فقط در برابر حرف خداوند تسلیم هستند و بعد از فرمان خداوند حرف پیامبر و ائمه اطهار قابل توجه است که آنها نیز به فرمان خدا بر می‌گردد بنابراین آنها نیز باید تابع خواست مردم باشند.
وی با بیان اینکه کشور مال مردم است و اگر این را قبول و باور کنیم همه چیز درست می‌شود، گفت: اساس فکر و نظر دولت یازدهم، امروز و فردا این است که صاحب کشور مردم ایران هستند و خواست، مطالبات و نظرات مردم ایران باید مورد احترام همه قرار گیرد و طبق بیان امام (ره)، آنها ولی نعمت ما هستند بنابراین همه باید پای صندوق آرا رویم. به تعبیر مقام معظم رهبری نیز این حق‌الناس و حق ملت است.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنچه امروز می‌بینیم اثر آن تفکری است که خواست مردم در سال 92 در پای صندوق‌های رای گفته شده است و حرف خود را در سال 96 نیز خواهند زد.
روحانی یادآور شد: امروز بحمدالله به آنچه رسیده‌ایم ثمره تعامل سازنده با جهان بوده و ما در این تعامل دنیا را وادار کردیم که بگوید آنچه درباره ایران گفته تهمت ناروا بوده است و مذاکره برای آن بود که اتهامی که به ما زدند و گفتند ما در زیرزمین بمب اتم درست می‌کنیم، دروغ است و این را خودشان گفتند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرد که ما نسبت به گذشته پرونده هسته‌ای ایران سوالی نداریم و پرونده بسته شد و رویکرد ما معطوف به آینده فعالیت هسته‌ای ایران است که این بزرگ‌ترین کار ما بود و همه فشارها و تحریم‌ها بر این مبنا بود و این مبنا از بین رفت.
وی در ادامه تاکید کرد: همه این کارها را ملت ایران کرد و دولت در این راستا فقط وظیفه خود را انجام داد و اکنون نتیجه تعامل سازنده را می‌بینیم که خودرویی با همکاری کشور خارجی تولید و تقدیم مردم می‌شود و در عین حال برای آن بازار صادراتی نیز درست می‌کنیم.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: تا زمانی که محصولی در بازار رقابت وارد نشود کیفیت، قیمت و موضوع آلودگی آن درست نمی‌شود بنابراین خودروی ما باید وارد صحنه رقابت شود تا کیفیت آن بالا رفته و قیمت آن متعادل شود در عین حال طراحان تلاش بیشتری انجام دهند.
روحانی یادآور شد: امروز یکی از روزهای جشن ملی ماست که کارگران، کارفرمایان و مهندسان ما با مشارکت هم دست به دست هم داده‌اند و کاری مشترک در راستای تولید ملی و اشتغال درست کرده‌اند و هر چقدر تولید بالاتر رود برای خانواده‌ها و جوانان اشتغال ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: شعار دادن راحت است که 20 هزار یا 100 هزار اشتغال درست می‌کنیم اما آنها که اشتغال درست کرده‌اند و پتروشیمی ساخته‌اند می‌دانند این یعنی چه. امسال نیز سال تولید و اشتغال است و همه باید به دنبال اشتغال برویم و امروز از روزهای افتخارآفرین ماست و بر ملت ما مبارک باشد.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید