مشاور اخراجی در مقابل ترامپ می ایستد

    کد خبر :84732

رئیس جمهوری آمریکا بود اعلام کرد ترامپ دیگر به شعارهای پوپولیستی دوره انتخابات پایبند نیست و اعضای خانواده و جمهوریخواهان سنتی عامل اصلی این تغییر رفتار وی هستند.
به گزارش بازتاب به نقل از مهر، رئیس جمهوری آمریکا بود اعلام کرد ترامپ دیگر به شعارهای پوپولیستی دوره انتخابات پایبند نیست و اعضای خانواده و جمهوریخواهان سنتی عامل اصلی این تغییر رفتار وی هستند. «استیو بانون» استراتژیست ارشد سابق که زمانی از وی به عنوان پدر معنوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یاد می شد یک روز پس از برکناری از سمت خود در کاخ سفید در مصاحبه ای که با «ویکلی استاندارد» داشت، گفت: ریاست جمهوری ترامپ که ما (این همه) برایش جنگیدیم و پیروز شدیم، به پایان رسید.

گفتنی است این اظهار نظر بانون که از دیروز جمعه دوباره به شغل قبلی خود یعنی مدیریت اجرایی سایت جنجالی «بریت بارت» برگشت، اشاره ای بود به افول لحن پوپولیستی که ترامپ در ستاد انتخاباتی ۲۰۱۶ اتخاذ کرد تا با آن رای مردم آمریکا را به نفع خود جلب کند.

بانون ادامه داد: ما همچنان از جنبش بزرگی برخورداریم و از ریاست جمهوری ترامپ هم نتیجه ای عایدمان می شود اما (بخش دلخواه ما از) ریاست جمهوری ترامپ به پایان رسید و از این پس ریاست جمهوری وی از نوع دیگری خواهد بود. (در این نوع جدید نیز) همه جور جنگ را تجربه خواهیم کرد و روزهای بد و خوب در پیش خواهیم داشت اما آن ریاست جمهوری (که متکی بر وعده های پوپولیستی بود) دیگر تکرار نمی شود.

بانون همچنین بار مسئولیت تغییرات به قول وی ناخوشایندی را که در رفتار ترامپ به وجود آمده به گردن «ایوانکا ترامپ» و «جرد کوشنر» دختر و داماد رئیس جمهوری آمریکا و جمهوریخواهان سنتی انداخت که حمایت خود را از وی دریغ کردند.

وی در این باره گفت: شاخه سنتی حزب جمهوریخواه علاقه ای به موفقیت ترامپ ندارد. آنها پوپولیست یا ملی گرا نیستند. علاقه آنها به برنامه های رئیس جمهور در حد صفر است.

علاوه بر این، بانون در مصاحبه دیگری که روز جمعه داشت، برنامه خود را بعد از خروج از کاخ سفید این گونه توصیف کرد: اگر درباره نقش آینده من سردرگم هستید؛ بگذارید این موضوع را برایتان روشن کنم که من قصد دارم کاخ سفید را ترک کرده و در هر جایی که ممکن باشد از کنگره گرفته تا رسانه و شرکت های تجاری، برای ترامپ و علیه مخالفین وی بجنگم.

گفتنی است از یک هفته پیش که گمانه زنی ها در باره اخراج بانون آغاز شد، برخی رسانه هادلیل نارضایتی ترامپ را ظنین شدن به وی از بابت درز اطلاعات محرمانه کاخ سفید عنوان کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید