مرکل: روسیه طبیعتا شریک مهمی برای ماست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۱۹

صدر اعظم آلمان در ابتدای سفر خود به سوچی روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین، روسیه را شریک مهمی برای کشورش دانست و خواستار همکاری های نزدیک تر بین دو کشور شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه “هندلزبلات” آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که امروز به روسیه سفر کرده است در آغاز دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در سوچی برای همکاری های نزدیک تر بین دو کشور تبلیغ کرده و گفت: روسیه طبیعتا یک شریک مهم برای ما است.

مرکل و پوتین هر دو بر این مسئله تاکید کردند که می خواهند از این فرصت به منظور بحث درباره  موضوعات اجلاس آینده جی بیست که اوایل جولای در هامبورگ برگزار می شود استفاده کنند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که وی می خواهد همچنین درباره مسائل مورد اختلاف مانند درگیری های سوریه و اوکراین سخن بگوید. مرکل نیز تاکید کرد که شرایط در لیبی هم موضوع مورد بحث در این سفر خواهد بود.

این اولین دیدار مقامات بلند پایه این دو کشور از ماه می سال 2015 است. این دیدار امیدها برای تنش زدایی بخصوص در اختلافات اوکراین را بیدار می کند.

بحران اوکراین حدود سه سال است که مناسبات بین غرب و روسیه را به شدت متشنج کرده است. غرب روسیه را موظف می داند که بر جدایی طلبان شرق اوکراین فشار وارد کند. اتحادیه اروپا بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 تحریم هایی را علیه مسکو تصویب کرده است. مسکو نیز کی یف را موظف به برآوردن وظایف و تعهدات خود در این درگیری ها می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید