رئیس سازمان حج و زیارت:

هیچ زائر ایرانی از جده با اتوبوس روباز به مکه عزیمت نمی‌کند

    کد خبر :84659

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از امروز هیچ زائر ایرانی از جده با اتوبوس روباز به مکه مکرمه عزیمت نمی‌کند.

به گزارش  پویا؛ حمید محمدی در جمع مسوولان ستادی، مدیران مجموعه و مدیران کاروانهای مستقر در منطقه یک شهر مکه اظهار کرد: از امروز هیچ زائر ایرانی از جده با اتوبوس روباز به مکه مکرمه عزیمت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: به دلیل گرمای هوا از امروز تمهیداتی اندیشیده شده که ضمن رعایت جوانب مسائل شرعی زائران ورودی جده، به هیچ وجه از اتوبوسهای روباز یا اصطلاحا “مکشوف” برای انتقال هموطنان به میقات جحفه و سپس مکه مکرمه استفاده نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با حضور در جمع زائران ایرانی در هتل السابق واقع در منطقه یک مکه مکرمه، از آنها خواست هر گونه کاستی در خدمات رسانی مناسب به زائران را بیان کنند.

محمدی در این جمع صمیمی که با ابراز خوشحالی زائران از توفیق حضور در سرزمین وحی همراه بود، به برخی زائران که از نوع بازرسی در بعضی فرودگاههای ایران اظهار گلایه کردند، گفت: مسئله را به مراجع ذیربط اعلام کرده‌ایم و اطمینان می‌دهم که با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در ادامه برنامه بازدیدهای امروز خود در مکه مکرمه، از آشپزخانه “القرشی” که برای طبخ محدود و شرایط خاص پیش‌بینی شده است، بازدید و برخی ملاحظات و دستورات لازم را به منظور تسهیل و تسریع امور صادر کرد.

کاروان ها مجاز نیستند زودتر از موعد به جمرات بروند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طبق برنامه وزارت حج عربستان و بر اساس جدول زمانبندی مصوب، هیچ یک از کاروانهای ایرانی مجاز نیستند زودتر از ساعت 10:30 روز دهم ذی حجه به جمرات بروند.

حمید محمدی در نشست با مدیران مجموعه منطقه 4 مکه مکرمه با تاکید بر لزوم استقرار همه کاروانها در چادرها و استراحت کافی در صبح روز دهم، گفت: طبق برنامه وزارت حج عربستان و بر اساس جدول زمانبندی مصوب، هیچ یک از کاروانهای ایرانی مجاز نیستند زودتر از ساعت 10:30 روز دهم ذی حجه به جمرات بروند.

وی ادامه داد: عزیمت حجاج ایرانی به جمرات برای رمی ، بر اساس جدول زمانبندی بسیار دقیقی انجام می‌شود که طی بخشنامه‌ای به مدیران مجموعه‌ها و مدیران کاروانها ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گرمای هوا در عرفات و لزوم آسایش حجاج در روز عرفه که نقطه آغاز ایام تشریق است، تصریح کرد: با توجه به بزرگی فضای داخلی چادرهای جدید در عرفات، برای بهره‌گیری بهتر از فضای خنک چادرها، تمامی حجاج بصورت مجموعه‌ای در چادرها مستقر می‌شوند.

محمدی اضافه کرد: برنامه ریزیهای بسیار خوبی برای تسهیل امور اجرایی در ایام تشریق انجام شده که قطعا انضباط تشکیلاتی و توجه و جدیت مدیران مجموعه ها و مدیران کاروانها به دستورالعمل های اجرایی، و از همه مهمتر اطلاع رسانی به حجاج عزیز در خصوص برنامه‌های عرفات، مزدلفه و منا کارها را روان تر می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ازدحام جمعیت در منا، تاکید کرد: برنامه زمانبندی که شامل ممنوعیت عزیمت به جمرات در ساعاتی خاص می شود، برای روزهای 11 و 12 ذی حجه نیز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید