تجلیل از کارگردان بریتانیایی در جشنواره فیلم ونیز

    کد خبر :84645

استیون فریرز کارگردان بریتانیایی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۷ تجلیل می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ورایتی، استیون فریرز که جایزه بفتا، جایزه سزار برای بهترین فیلم خارجی، جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی و خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را در کارنامه دارد در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز با دریافت جایزه جیگر-لوکولتور گلوری تجلیل می‌شود.

این جایزه برای تقدیر از فیلمسازی که مشارکتی اساسی در نوآوری در سینمای معاصر دارد، اهدا می‌شود.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز با صدور بیانیه‌ای در این باره نوشت: استیون فریرز با ایده دفاع از سینمای مونولوگ خودش سینما را به چالش می‌کشد و در کنار کن لوچ و مایک لی از مهمترین چهره‌های تاثیرگذار سینمای معاصر بریتانیاست.

فریرز که نامزدی اسکار را برای «کلاهبردران» و «ملکه» دریافت کرده امسال برای پنجمین بار با فیلمی جدید در ونیز حضور دارد و این جشنواره امسال شاهد اولین اکران فیلم وی «ویکتوریا و عبدل» خواهد بود. در این فیلم جودی دنچ بار دیگر برابر دوربین وی بازی کرده‌است.

فریرز تاکنون چهار بار در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز حضور داشته است که شامل «لیام» در سال ۲۰۰۰، «چیزهای زیبای کثیف» ‌در سال ۲۰۰۳، «ملکه» در سال ۲۰۰۸ و «فیلومنا» در سال ۲۰۱۳ بوده است. هر چهار فیلم با کسب جوایزی جشنواره را ترک کردند اما فریرز هنوز موفق به کسب شیر طلای جشنواره نشده است.  امسال «ویکتوریا و عبدل» در بخش خارج از رقابت اکران می‌شود.

فریرز دوازدهمین دریافت کننده جایزه جیگر-لکولتور است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون اهدا می‌شود. وی این جایزه را ۳ سپتامبر در سالا گرانده دریافت می‌کند و در همان روز فیلم جدید وی به نمایش درمی‌آید.

تاکشی کیتانو، عباس کیارستمی، انیس وردا، سیلوستر استالونه، مانی رتنم، آل پاچینو، اسپایک لی، اتوره اسکولا، جیمز فرانکو، برایان دی پالما، وامیر نادری دریافت کنندگان قبلی این جایزه بوده‌اند.

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۷ از ۳۰ آگوست با نمایش فیلم «کوچک‌سازی» ساخته آلکساندر پاین کارش را شروع می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید