قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران خبر داد

راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در مترو “آزادی”

    کد خبر :84531

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران به تشریح فعالیتهای حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد پرداخت.

به گزارش ایسنا، سیدابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بازارچه های عرضه محصولات خودکفایی زنان سرپرست خانوار، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی متروی تهران با رویکرد عرضه و فروش راه اندازی شده است،گفت: مجریان طرح های خودکفایی در بازارچه هایی که از ابتدای امسال در سه ایستگاه آزادی، ولیعصر(عج) و نوبنیاد برپا شد، 729 میلیون و 238 هزار تومان فروش داشته‌اند.

وی تعداد غرفه های بازارچه زیرگذر شهید لشکری در ایستگاه مترو آزادی را 50 غرفه اعلام کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی این بازارچه ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندسازی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

پرپنچی با اشاره به زمان فعالیت بازارچه مترو آزادی اظهار کرد: از 24 مردادماه لغایت دوم شهریورماه امسال از 08:30 تا 19:30 عرضه و فروش محصولات کارآفرینان تحت حمایت در ایستگاه آزادی ادامه دارد.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: این خانواده ها با دریافت تسهیلات از بانک های عامل و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد استان تهران توانسته‌اند علاوه بر رسیدن به خودکفایی شرایط اشتغال را برای دیگر افراد نیز فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 652 فقره تسهیلات اشتغال زایی توسط این نهاد در استان پرداخت شده است، گفت: برای اجرای این تعداد شغل در مجموع 11 میلیارد و 102 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع قرضالحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل پرداخت شده است.

پرپنچی با بیان اینکه طرح های آموزشی در حوزه اشتغال در چهار بخش،مهارت آموزی،پایدار سازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی برای مدجویان برگزار می شود،گفت: مددجویان پس ازگذراندن این دوره ها از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی متناسب با شرایط بومی محل زندگی بهره مند می‌شوند.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران به برنامه‌های هدفگذاری شده این نهاد در حوزه آموزش های فنی وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: سهمیه آموزش سال ۹۶ این نهاد حمایتی برای 16 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه داشتن مهارت های کافی، دانش و آگاهی یکی از ضرورت ها در ایجاد یک فرصت شغلی پایدار است، تاکید کرد: از ابتدای امسال1894 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در حوزه مهارت آموزی 708 ، 708 نفر در بخش پایدارسازی و توسعه، 135 نفر از دوره های کارآفرینی و 142 نفر از دوره های حرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

پرپنچی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص کاریابی برای مددجویان تحت حمایت، افزود: 257 نفر از مددجویان استان نیز از ابتدای امسال از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کار شده اند که از این تعداد 212 نفر زن و مابقی مرد هستند.

قائم مقام کلانشهر کمیته امداد استان تهران با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان مددجو، عنوان کرد: کمیته امداد در قالب بسته های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را در مدت دو سال برای ایجاد انگیزه کارفرمایان و کارآفرینان برای به کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می کند.

وی در خصوص شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد اظهار کرد:پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال نخست و ۵۰ درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید