معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد

رونمایی از نسل جدید سرویس‌های مدارس

    کد خبر :84528

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود خودروهای اختصاصی سرویس مدارس به چرخه خدمات رسانی خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر مازیار حسینی در حاشیه بازدید از خودروهای جدید سرویس مدارس با بیان این مطلب افزود: در یک دهه اخیر مجموعه مدیریت شهری تهران نسبت به ساماندهی سرویس مدارس شهر تهران حساسیت زیادی داشته و این موضوع از اهمیت ویژه ای برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برخوردار است.

وی با بیان اینکه با آغاز نیمه دوم سال رفت و آمد دانش آموزان همیشه یکی از دغدغه های والدین هست؛ ادامه داد: تجربه های جهانی نشان می دهد مسئولان و تصمیم گیران به جهت ایمنی کودکان در زمینه سرویس مدارس خودروهایی را انتخاب می کنند که هم از نظر شکل ظاهری و هم به لحاظ ایمنی متفاوت باشد؛ اما متاسفانه در کشور ما به چنین موضوعی به شکل تخصصی و ویژه توجه نشده است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه لازم است از خودرهای استاندارد و ویژه برای سرویس مدارس استفاده شود گفت: سال گذشته این موضوع در دستور کار معاونت حمل و نقل و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران قرار گرفت که خوشبختانه امسال یکی از شرکت های خصوصی معتبر سازمان تاکسیرانی در این زمینه پیش قدم شد و قرار است خودروهایی را به صورت ویژه تحت عنوان سرویس مدرسه وارد سیستم خدمات رسانی شهر تهران کند.

به گفته وی؛ در قدم نخست بین 100 تا 150 دستگاه از این خودروها به عنوان سرویس مدارس مورد استفاده قرار می گیرد و به تدریج این خودروها جایگزین تمامی سرویس های مدارس موجود می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه هیچ کسی نمی خواهد اتفاقات ناگواری که در سال های گذشته در خصوص سرویس مدارس روی داده است، تکرار شود؛ یادآور شد: ارتقا فرهنگ جابه جایی دانش آموزان از موضوعات مهم در حوزه فرهنگ ترافیک است که باید نسبت آن حساسیت ویژه داشت . علاوه بر آموزش دانش آموزان و خانواده های آنها ، رانندگان نیز باید با فرهنگ صحیح مواجهه با دانش آموزان و سرویس مدرسه آشنایی کافی پیدا کنند.

به گفته وی؛ باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که همه خودروها با دیدن سرویس مدرسه با حساسیت لازم قوانین را اجرا کنند تا دانش آموزان ما از ایمنی کامل در تردد برخوردار باشند.
حسینی با اشاره به ورود برخی از خودروهای شخصی فاقد کیفیت و ایمنی به مبحث سرویس مدارس گفت: ورود خودروهای شخصی به بحث سرویس مدارس یکی از موارد مهمی است که باید مدیریت شود.
وی با بیان اینکه سعی داریم طی رایزنی با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران این مشکل را حل کنیم افزود: البته در این زمینه انجمن اولیاء و مربیان باید همکاری بیشتری را با مجموعه معاونت حمل و نقل و سازمان تاکسیرانی شهر تهران داشته باشند.
به گفته معاون ترافیک شهرداری تهران؛ از نظر حاکمیتی و قانونی خودروهایی که در این زمینه فعالیت می کنند، باید به تایید شهرداری تهران برسند و در این زمینه به هیچ عنوان مصامحه نمی کنیم.

مازیار حسینی گفت: خودوریی که با مشخصات و شکل ویژه به عنوان سرویس مدارس فعالیت کند، برای عموم شهروندان شناخته خواهد شد و باعث می شود تا نگرانی والدین را نسبت به جابه جایی فرزندانشان بین خانه و مدسه برطرف کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران این است که تا 20 شهریورماه سال جاری تمام هماهنگی‌های لازم اعم از عقد تفاهم نامه با سازمان های متولی و انجام ثبت نام در زمینه سرویس مدارس به اتمام برسد؛ تاکید کرد: در خواست ما از مدیران مدارس این است تا مانورهایی را برای شناسایی مسیرهایی که قرار است سرویس مدارس از آن استفاده شود؛ برگزار کنند چرا که در دو هفته اول مهر ترافیک سنگین است و لازم است در این حوزه آمادگی های لازم را بالا ببریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: هر سال 30 هزار خودرو درگیر سرویس مدارس می شوند که برخی از این خودروها فاقد کیفیت خدمات رسانی هستند. به همین دلیل سعی داریم در قدم اول خودروهایی که دارای مشکلات زیادی است را ساماندهی کنیم و به تدریج خودروهای استاندارد را در این حوزه گسترش دهیم.

حسینی در انتهای صحبت‌های خود با اشاره به خدمات مدیریت شهری به مدارس استثنایی شهر تهران نیز بیان کرد: دانش آموزان استثنایی باید بتوانند مانند سایر بچه ها تحصیل کنند و خدمات مورد نیاز و استاندارد لازم را دریافت کنند.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته معاون شهردار تهران؛ مطابق سال های گذشته سرویس‌های خاصی به دانش آموزان استثنایی اعطاء می شود. امسال نیز به دنبال این مساله هستیم تا با افزایش ناوگان و استفاده از خودروهای استاندارد به این افراد خدمات رسانی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید