خاتمی: اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۰
    کد خبر :84441

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ یک از متدینین و انقلابیون در کشور ما اپوزیسیون دولت نیستند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره)- برگزار شد، افزود: دولت، دولت مشروع است؛ همه دولت های بعد از انقلاب با تنفیذ ولایت دولت های مشروع هستند و همه ما وظیفه حمایت ناصحانه از هر سه قوه را داریم؛ ناصحانه یعنی خوبی ها را ببینیم و بارک الله بگوییم و موارد نقد را سازنده نقد کنیم.
وی با اشاره به اینکه جلسه های مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد وزیران پیشنهاد دولت، گفت: نقدها و گفت و گوها تاکنون نسبتا سازنده بوده است و ان شاءالله به زودی کابینه شکل می گیرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به وزیرانی که از مجلس رای اعتماد می گیرند، گفت: قدرت را در خدمت دین، معنویت و ارزش ها بکار بگیرید.
خاتمی ادامه داد: عرصه کلان خدمت در اختیار شما قرار گرفته است به این مردم خدمت کنید؛ جناح مدار و حزب مدار نباشید، خدمت مدار باشید.
وی تاکید کرد: متدینان را نرانید؛ به اینها افراطی و تندرو نگویید؛ روز حادثه اینها به کار می آیند؛ انتخابات آزاد انتخاباتی است که بعد و حین انتخابات آزادی باشد؛ معقول نیست فردی که متدین و لایق است، فقط به خاطر رای دادن به کاندیدای رقیب برکنار شود؛ البته نمی گویم برکنار شده یا نشده، آینده را می گویم.
امام جمعه موقت تهران افزود: فتنه خط قرمز است؛ از حامیان فتنه در پست های کلیدی استفاده نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید