شهید حججی عزت انقلاب اسلامی را احیا کرد

    کد خبر :84305

رجبی دوانی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال مقابله با فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی هستند و وابستگی و ذلت در برابر غرب را عین پیشرفت می‌دانند، افزود: شهادت مدافعان حرم به خصوص شهید حججی عزت اسلام و انقلاب را به مسیر اصلی خود باز گرداند.

محمدحسین رجبی دوانی، در حاشیه مراسم یادبود شهید حججی که روز پنجشنبه در حسینیه فاطمةالزهرا(س) با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با بیان اینکه دو درس در ماجرای شهید حججی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اولین نکته‌ای که در شهادت شهید حججی و سایر شهدای مدافعان حرم باید برای ما مورد تذکر قرار گیرد، تداوم رویش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ارزش و اصالت انقلاب اسلامی ایران بر پایه ایثار و شهادت اهل‌بیت(ع) پا گرفت، گفت: این انقلاب هر از گاهی نیاز دارد اصالت خود را به رخ جهانیان بکشاند و نشان دهد از مسیر الهی خود خارج نشده است و چنین صحنه‌هایی نشان‌دهنده بر حق بودن انقلاب و سِیر آن در مسیر اصلی خود است و شهادت این عزیز بزرگوار آن هم با این مظلومیت اما در عین حال با صلابت تأییدی بر حقیقت انقلاب اسلامی و رویش‌های آن بود. جوان 25 ساله‌ای که سال‌ها بعد از انقلاب پا به دنیا گذاشت، به چنان معرفت و شناختی رسید که خواهان دو بار شهادت در این دنیا یعنی یکی پیش از ظهور امام زمان(عج) و بار دیگر هنگام ظهور و در رکاب حضرت شد.

این استاد دانشگاه بازگرداندن عزت اسلام و انقلاب اسلامی ایران را از دیگر نکاتی دانست که باید در ماجرای شهادت شهید حججی مورد توجه قرار گیرد و در این باره گفت: گروهی خودباخته و افرادی که به سبب نداشتن غیرت انقلابی و دینی، راه سعادت و پیشرفت کشور را در وابستگی به غرب و کوتاه آمدن از ارزش‌ها و پشت پا زدن به آن‌ ارزش‌ها می‌دانند، تا جایی پیش می‌روند که باعث ننگ نظام مقدس اسلامی می‌شوند و با صدای بلند به دنیا اعلام می‌کنند در ایستادن مقابل دشمن واهمه داریم و راه نجات و راه بقای خودمان را در کوتاه آمدن از ارزش‌ها و باج دادن به نظام استکبار می‌دانیم. لذا با فرهنگ شهادت و فرهنگ شهادت‌طلبی مقابله می‌کردند و این مسائل ارزشی را به سخره می‌گرفتند. متأسفانه ما این نوع نگاه را در برخی مسئولیت‌های حاکمیتی شاهدیم.

شهید حججی عزت انقلاب را به اسلام بازگرداند

رجبی دوانی افزود: با عرض تأسف اخیراً این وادادگی و خودباختگی در برابر غرب را به وضوح در مجلس شورای اسلامی توسط برخی نمایندگان به صورت عملی شاهد بودیم تا جایی که به صورت بسیار حقیرانه با نماینده زن اتحادیه اروپا عکس می‌گیرند و آبروی نظام اسلامی را در سطح جهانی زیر سؤال می‌برند. شهادت شهید حججی در عین نشان دادن بقای انقلاب، از سوی دیگر باعث رسوایی این خط سازش شد و نشان داد اگر عده‌ای آبروی نظام را به سخره می‌گیرند، این شهادت‌ها جبران نقصان‌ها می‌کند و عزت اسلام و انقلاب را به مسیر اصلی خود باز می‌گرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید