تولید فیلتر هوا خودرو هم زیرپله‎ای شد

    کد خبر :84252

رئیس اتحادیه لاستیک، روغن و فیلتر نسبت به تولید خانگی و زیرپله‌ای فیلتر هوای بی‎کیفیت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود سعادتی نژاد با اشاره به تقلبی و بی کیفیت بودن 40 تا 45 درصد فیلترهوای موجود در بازار افزود: مواد اولیه وارداتی این کالا نیز بی کیفیت است که بخشی از این مواد در منازل و تولیدی‌های غیراستاندارد تبدیل به فیلتر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر برمواد اولیه وارداتی در این بخش گفت: برای مقابله با این معضل باید سازمان‌های استاندارد و گمرک همکاری بیشتری با اتحادیه داشته باشند.

رییس اتحادیه لاستیک روغن و فیلتر زمان دریافت استاندارد را طولانی دانست و افزود: برخی از تولیدکنندگان فیلترهای هوا و روغن با توجه به برخورداری از تجهیزات لازم پس از دریافت یک مجوز هردو کالا را تولید می‌کنند درحالیکه دریافت استاندارد کامل الزامی است.

سعادتی نژاد با اشاره به پرکردن قوطی‌های برندهای معروف با روغن‌های تصفیه دوم در حاشیه شهر‌ها ادامه داد: این هم از معضلات بازار روغن خودرو است که سودجویانی با جمع آوری روغن‌های سوخته وتصفیه آن و افزودن مواد اولیه بانام برندهای معتبر آن‌ها را روانه بازار می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 5 برند معتبر تولید روغن و تولیدکنندگان فیلترهوای استاندارد در کشور افزود: تولید این کارخانه‌ها با استانداردهای بین المللی برابری می‌کند.

سعادتی نژاد با اشاره به برگزاری نشست مشترک با تولیدکنندگان معتبر کشور در این بخش گفت: برنامه ریزی هایی برای تهیه بارکد مشخص انجام شده است تا با عملیاتی شدن این طرح از عرضه کالای تقلبی و بی کیفیت در بازار جلوگیری شود.

رییس اتحادیه لاستیک، روغن و فیلتر افزود: مصرف کنندگان برای تهیه کالای استاندارد فقط از واحدهای صنفی دارای پروانه خرید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید