90 اثر در داوری نهایی جشن بازیگر

دبیر جشن بازیگر از برنامه ویژه دست‌اندرکاران این رویداد برای تقدیر از چند پیشکسوت تئاتری از جمله فردوس کاویانی و آذر فخر خبر داد.

 بهزاد فراهانی در نشست چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر که سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش تئاترشهر برگزار شد،بیان کرد: با توجه به اندک بودن وقت، کمی در کارمان عجله داریم اما امیدوارم مثل هر سال از پس برگزاری این جشن برآییم. برای برگزیده شدن بهترین بازیگر، ۴۱۰۰ نمایش از طرف داوران بازبینی شدند که ۹۰ اثر به داوران نهایی ارجاع داده شدند.

او با اشاره به اینکه این کار توسط ۲۵ داور آغازین انجام شده که بعد بازی‌های قابل توجه را به داوران نهایی معرفی کردند، افزود: نتیجه نهایی به انتخاب سه بازیگر زن و سه بازیگر مرد، یک انتخاب توسط شورای داوری و نیز انتخابی میان نسل جوان بازیگر زن و مرد منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابی هم در میان کارهایی که در بخش بازیگری به صورت جمعی خوب بوده باشند و مورد توجه قرار گیرند در نظر گرفته می‌شود، گفت: همانند گذشته از شهرستان‌ها برنامه‌ای برای تقدیر از بازیگران پیشکسوت داریم که بر این اساس یحیی دیبانی از گرگان و علی باسره از ایلام تقدیر خواهند شد. همچنین از تهران فردوس کاویانی و آذر فخر که در ایران اقامت ندارد هم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

فراهانی همچنین اضافه کرد: با توجه به اقدام خوب مسئولان شهر کاشان برای راه‌اندازی مکانی به عنوان خانه تئاتر و نیز همراهی مسئولان شهرداری کرمانشاه برای برگزاری تئاتر و همراهی با گروه های تئاتری از چند مسئول این دو شهر نیز بنا به درخواست، خانه تئاتر تقدیر خواهد شد.

دبیر چهاردهمین جشن بازیگر درباره اسپانسر و تأمین منابع مالی این دوره از جشن اظهار کرد: سال گذشته اسپانسری داشتیم که متعهد شد به برندگان و افراد تقدیر شده و نیز شورای داوری، زمینی اهدا کند که این تعهد انجام شده و وکالت‌نامه‌ها داده شده است. امسال هم ایشان با ما همکاری خواهند داشت و مخارج جشن را بر عهده دارد.

فراهانی تأکید کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ایشان هیچ تعهدی به دیگران برای دادن زمین یا وکالت‌نامه ندارد اما متأسفانه افراد دیگری از بخش‌های مختلف و حتی خانه تئاتر برای خود سهمی قائل شده و مشکلاتی را به وجود آوردند. بنابراین از اعضای خانه تئاتر و انجمن بازیگران خواهشمندم این آدم را اذیت نکنند و بگذارید روندی را که برای اهدای جایزه و تأمین مخارج انتخاب کرده در پیش بگیرد.

این بازیگر همچنین اضافه کرد: با توجه به افزایش بودجه تئاتر در سال جدید متأسفانه چیزی به ما داده نشده و باید برای پیگیری برگزاری این مراسم نزد رئیس مرکز هنرهای نمایشی برویم تا ببینیم به کجا می‌رسیم، ضمن اینکه قرار بود با موافقت معاون وزیر (علی مرادخانی) تالار وحدت برای برگزاری جشن در اختیار ما قرار گیرد اما این اتفاق به دلیل برگزاری برنامه دیگر رخ نداده است.

در این نشست مهدی میامی یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن بازیگران خاطر نشان کرد که پس از برگزاری این دوره از جشن کمیته داوری برای این رویداد تشکیل می‌شود تا برنامه‌ریزی برای سال آینده انجام شود.

 چهاردهمین جشن خانه بازیگر ۱۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ در تالار اصلی تئاترشهر برگزار می‌شود و فعلا قرار است نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگری هم در همان روز معرفی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید