حضور ۳۰ شرکت بزرگ ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی دمشق

    کد خبر :84156

پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق با حضور شرکت‌هایی از کشورهای مختلف جهان پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه در پایتخت سوریه شروع به فعالیت کرد که در این نمایشگاه ۳۰ شرکت ایرانی در سالن اختصاصی کشورمان به‌مساحت بیش از هزار مترمربع شرکت کرده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی ایران، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که برای افتتاح این نمایشگاه به دمشق سفر کرده اظهار کرد: بعد از شرکت‌های ایرانی، شرکت‌های چینی و مصری بیشترین حضور را در این نمایشگاه دارند. با توجه به موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مقابله با مخالفان و گسترش ثبات و امنیت، علاقه و اشتیاق شرکت‌های خارجی برای حضور در سوریه بیشتر شده است.

سلاح‌ورزی که به‌دعوت وزیر اقتصاد سوریه و در رأس هیئتی تجاری به دمشق سفر کرده به سطح بالای تعاملات سیاسی بین ایران و سوریه و تمایل این کشور برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: فرصت مناسبی برای بخش خصوصی ایران در بازار سوریه و مشارکت در بازسازی و اجرای پروژه‌های آن فراهم شده است. در این راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تشکیل ستاد توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه، در حال برنامه‌ریزی و پیگیری برای حضور قوی و مؤثر شرکت‌های ایرانی در این کشور است.

برگزاری نمایشگاه سالانه بین‌المللی دمشق، طی 6 سال گذشته به‌دلیل جنگ داخلی در این کشور متوقف شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید