آخرین دستور نعمت‎زاده

    کد خبر :84144

با ابلاغ وزیر صنعت، الزام درج قیمت مصرف‌کننده برخی گروه کالایی برداشته شد و این امر از ابتدای مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های مسئول در زمینه قیمت‌گذاری و نظارت کالا، شرایط عدم الزام درج قیمت مصرف‌کننده برخی گروه کالایی را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: در راستای اجرای بند 23 سیاست‌های کلی قتصاد مقااومتی مشعر بر “شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار” و ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب‌وکار، رعایت توأمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و حذف واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا با هدف کاهش قیمت مصرف‌کننده و حداکثر نمودن منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بازار رقابتی همچنین اجرای ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 15 قانون نظام صنفی و به‌جای الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا، طرح “درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای خرده‌فروشی” برای اجرا در خصوص کالاهای منتخب محصولات بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی در سراسر کشور ابلاغ می‌گردد.

زمان اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه 1396 اعلام شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها مسئول نظارت بر حسن انجام این طرح خواهند بود.

بنابراین گزارش نعمت‌زاده در روزهای پایانی مسئولیت در وزارت صنعت اقدام به ابلاغ این تصمیم و اجرای آن از ابتدای مهرماه می‌کند که وی در واقع مسئولیت اجرای این امر را به وزیر بعدی می‌سپرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید