جدیدترین اخبار
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ اقتصادی کد خبر :84125

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزار و ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از شاتا،‌ در پنجاه و دومین نشست شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو که به ریاست نعمت زاده و با حضور انجمن های تخصصی و شرکت های خودرو سازی برگزار گردید، عنوان شد: ۹۱٫۴ درصد برنامه تولید خودرو محقق شده و تولید آن نیز ۱۸ درصد در چهار ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزارو ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

امیرحسین قناتی با بیان درصد بالای تحقق برنامه تولید خودرو تصریح نمود : با توجه به برنامه تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری ۹۱٫۴ درصد از برنامه تولید خودرو محقق شده است.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان میزان تولید خودرو در ۲۵ روزه مرداد ماه امسال اظهار کرد: ۱۰۵ هزارو ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو به مجموع میزان تولید اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶٫۶ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این نشست ، گزارشی ازعملکرد شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو از سال ۱۳۹۲ تا مرداد ماه امسال و اهم تصمیمات و اقدامات انجام شده در ۵۲ نشست این شورا ارائه گردید.

سپس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو را بر اساس نتایج فرآیندهای نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور ارائه کرد که در برگیرنده اهم اهداف ، عملکرد و شاخص های کیفی بود.

بر اساس این گزارش ، کلیات نتایج اقدامات کیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو طی دولت یازدهم بر اساس ۶ شاخص بوده است.چنانکه براساس شاخص “مطالعه IQS ” ازسال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ ایرادات خودرو با کاهش ۲۸ درصدی روبرو بوده است.

همچنین در این مدت رضایت مشتریان از کیفیت محصول به میزان ۴٫۶ درصد افزایش داشته و درصد رضایت مشتریان از فرآیند فروش ۱۱٫۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه پنجاه و دومین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو عنوان شد که درصد رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در فاصله سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از میزان ۶۸٫۵ به ۷۱٫۲ رسیده است. و با ۱۱٫۷ درصد افزایش روبرو بوده است ؛ ارزیابی خدمات پس از فروش از ۵۹ به ۶۵٫۵ رسیده است وبا ۱۱٫۱ درصد افزایش مواجه بوده و ارزشیابی کیفی خودرو از ۲۱۷ به ۱۶۲ رسیده و با کاهش ۲۵ درصدی نمرات منفی و به تبع آن افزایش کیفیت روبرو بوده است.

وبگردی

روی خط خبر

  • تب خرید ارز نسبتا فروکش کرد/فروش ارز در بازار رونق گرفت
  • کره‌جنوبی از تعرفه‌های واردات آمریکا به WTO شکایت می‌کند
  • “پریناز ایزدیار” و “مینا ساداتی” ؛ بهترین بازیگران زن “داکا”
  • دولت حق برداشت از درآمدهای ناشی از افزایش نرخ ارز را ندارد
  • برنامه وزارت بهداشت برای کنترل سیستمی و ساختاری بودجه بیمارستان‌ها
  • تهران نیازمند ۴ خط مترو حومه‌ای است
  • ۱۲ متر میراثی کجا و ارتفاع پلاسکو کجا!
  • رونمایی از سامانه اموال مسروقه پلیس اگاهی
  • طعم گس فقر زیر خرمالوهای «کن»
  • اعطای وام ۱۶۰ میلیونی به زوج‌های تهران
  • تولید رکوردگونه ۶ تن طلا امسال محقق می‌شود
  • درخواست بعیدی‌نژاد از سازمان بین‌المللی دریانوردی
  • اذعان تلخ در طرح «آرامش و امنیت تهران»
  • یک خسارت ٣٠‌هزار‌ میلیارد تومانی
  • یادداشت حجاریان درباره «پس از روحانی»
  • وزارت علوم: کنکور تا ۳ سال دیگر هست
  • عمو قناد، سکوت قلقلی را ترجمه می‌کرد
  • کنوانسیون پالرمو با ۵ شرط در مجلس به تصویب رسید
  • پرسش بازیگر طنز از رییس جمهور: کو انرژی ایام انتخابات؟
  • حمايت وزير ارشاد از تئاتر در برابر هجمه‌ها
  • جرایم سازمان‌یافته فراملی درپالرمو مربوط به مواردی مانند داعش است
  • ارسال بمب افکن های جدید آمریکایی به افغانستان
  • تکذیب خبر کشته شدن مقام امنیتی لیبی/اعلام ۳ روز عزای عمومی
  • وقوع انفجار قوی در «جلال آباد» افغانستان/ ۱۱ نفر زخمی شدند
  • انتظار درحد «حالا خورشید» نتیجه درحد «نگاه یک»
  • سیاستمداران آلمانی توقف صادرات سلاح به ترکیه را خواستار شدند
  • مازنی: نوازندگی بانوان مشکل قانونی ندارد
  • روسیه ۴ سامانه «اس-۴۰۰» جدید وارد سوریه کرد
  • ایران و اروپا تغییرات مورد نظر ترامپ را قبول نمی کنند
  • اجرای کنسرت محمد علیزاده در سالن میلاد