جدیدترین اخبار
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ اقتصادی کد خبر :84125

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزار و ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از شاتا،‌ در پنجاه و دومین نشست شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو که به ریاست نعمت زاده و با حضور انجمن های تخصصی و شرکت های خودرو سازی برگزار گردید، عنوان شد: ۹۱٫۴ درصد برنامه تولید خودرو محقق شده و تولید آن نیز ۱۸ درصد در چهار ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزارو ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

امیرحسین قناتی با بیان درصد بالای تحقق برنامه تولید خودرو تصریح نمود : با توجه به برنامه تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری ۹۱٫۴ درصد از برنامه تولید خودرو محقق شده است.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان میزان تولید خودرو در ۲۵ روزه مرداد ماه امسال اظهار کرد: ۱۰۵ هزارو ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو به مجموع میزان تولید اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶٫۶ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این نشست ، گزارشی ازعملکرد شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو از سال ۱۳۹۲ تا مرداد ماه امسال و اهم تصمیمات و اقدامات انجام شده در ۵۲ نشست این شورا ارائه گردید.

سپس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو را بر اساس نتایج فرآیندهای نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور ارائه کرد که در برگیرنده اهم اهداف ، عملکرد و شاخص های کیفی بود.

بر اساس این گزارش ، کلیات نتایج اقدامات کیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو طی دولت یازدهم بر اساس ۶ شاخص بوده است.چنانکه براساس شاخص “مطالعه IQS ” ازسال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ ایرادات خودرو با کاهش ۲۸ درصدی روبرو بوده است.

همچنین در این مدت رضایت مشتریان از کیفیت محصول به میزان ۴٫۶ درصد افزایش داشته و درصد رضایت مشتریان از فرآیند فروش ۱۱٫۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه پنجاه و دومین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو عنوان شد که درصد رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در فاصله سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از میزان ۶۸٫۵ به ۷۱٫۲ رسیده است. و با ۱۱٫۷ درصد افزایش روبرو بوده است ؛ ارزیابی خدمات پس از فروش از ۵۹ به ۶۵٫۵ رسیده است وبا ۱۱٫۱ درصد افزایش مواجه بوده و ارزشیابی کیفی خودرو از ۲۱۷ به ۱۶۲ رسیده و با کاهش ۲۵ درصدی نمرات منفی و به تبع آن افزایش کیفیت روبرو بوده است.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • زخم‌های مقاوم به درمان را نمی‌توان جراحی کرد
  • زلزله کرمانشاه؛ هشداری برای تهران
  • مردم هنوز به اهمیت بیمه پی نبرده‌اند
  • تنهایی عربستان در جنگ با ایران
  • حمله روسیه به داعش با عبور از آسمان ایران
  • روایتی دردناک از اوضاع اسفناک زنان روهینگیایی
  • همسرکشی با چاقو
  • ریزش مرگبار بهمن در افغانستان
  • فردا، ۴۱۱ مدرسه مشهد تعطیل است
  • سن خودروهای فرسوده هنوز اعلام نشده است
  • پست اینستاگرامی محسن رضایی /آل‌سعود‌ها هم مثل صدام برچیده می‌شوند
  • حمایت خزانه‌داری آمریکا از ولیعهد عربستان
  • تصمیم جنجالی ترامپ برای واردات لاشه فیل
  • آخرین پایگاه داعش در عراق آزاد شد
  • افزایش قیمت، شامل همه نان ها نمی‌شود
  • قاچاق سیگار در اردبیل نگران‌کننده است
  • نیم میلیون بازنشسته به کار بازگشتند
  • سیف: کمبود ارز نداریم
  • کلاس نقاشی و قصه‌گویی برای کودکان زلزله‌زده
  • خاکسپاری یک شهید پس از ۳۲ سال
  • تغذیه مناسب دوچرخه‌سواران در فصل سرما
  • پرونده خاوری روی میز ۲ قاضی معروف/۴روز تا محاکمه غیابی فراری۶ساله
  • تنها راهکار کنترل قیمت مسکن چیست؟
  • وضعیت بازار بلیت مشهد در آستانه تعطیلات ۲۸ صفر
  • هدف آمریکا براندازی نظام ایران است
  • آتش بازی در آسمان را از دست ندهید
  • زلزله دوباره اردبیل را لرزاند
  • تسلیت اینستاگرامی کارگردان مشهور به زلزله زدگان+عکس
  • آخرین وضعیت جسمانی جمشید مشایخی
  • پاسیو در بازار تهران جلوی دوربین رفت