جدیدترین اخبار
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ اقتصادی کد خبر :84125

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزار و ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از شاتا،‌ در پنجاه و دومین نشست شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو که به ریاست نعمت زاده و با حضور انجمن های تخصصی و شرکت های خودرو سازی برگزار گردید، عنوان شد: ۹۱٫۴ درصد برنامه تولید خودرو محقق شده و تولید آن نیز ۱۸ درصد در چهار ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزارو ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

امیرحسین قناتی با بیان درصد بالای تحقق برنامه تولید خودرو تصریح نمود : با توجه به برنامه تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال جاری ۹۱٫۴ درصد از برنامه تولید خودرو محقق شده است.

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان میزان تولید خودرو در ۲۵ روزه مرداد ماه امسال اظهار کرد: ۱۰۵ هزارو ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو به مجموع میزان تولید اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶٫۶ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این نشست ، گزارشی ازعملکرد شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو از سال ۱۳۹۲ تا مرداد ماه امسال و اهم تصمیمات و اقدامات انجام شده در ۵۲ نشست این شورا ارائه گردید.

سپس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو را بر اساس نتایج فرآیندهای نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور ارائه کرد که در برگیرنده اهم اهداف ، عملکرد و شاخص های کیفی بود.

بر اساس این گزارش ، کلیات نتایج اقدامات کیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو طی دولت یازدهم بر اساس ۶ شاخص بوده است.چنانکه براساس شاخص “مطالعه IQS ” ازسال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ ایرادات خودرو با کاهش ۲۸ درصدی روبرو بوده است.

همچنین در این مدت رضایت مشتریان از کیفیت محصول به میزان ۴٫۶ درصد افزایش داشته و درصد رضایت مشتریان از فرآیند فروش ۱۱٫۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه پنجاه و دومین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو عنوان شد که درصد رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در فاصله سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از میزان ۶۸٫۵ به ۷۱٫۲ رسیده است. و با ۱۱٫۷ درصد افزایش روبرو بوده است ؛ ارزیابی خدمات پس از فروش از ۵۹ به ۶۵٫۵ رسیده است وبا ۱۱٫۱ درصد افزایش مواجه بوده و ارزشیابی کیفی خودرو از ۲۱۷ به ۱۶۲ رسیده و با کاهش ۲۵ درصدی نمرات منفی و به تبع آن افزایش کیفیت روبرو بوده است.

روی خط خبر

  • حالت فوق‌العاده در ترکیه امروز پایان می یابد
  • رایزنی معاون وزیر خارجه روسیه با سفیر عراق در مسکو
  • هواپیمایی سنگاپور بهترین ایرلاین جهان شد
  • اخطار دادستان انتظامی مالیاتی به بانک ها و موسسات اعتباری
  • ذخایر نفت ایران افزایش یافت
  • اردن پروازهایش به نجف را از سرمی‌گیرد
  • به پروازدرآورندگان بادبادک‌های آتش‌زا: به راه‌مان ادامه می‌دهیم
  • ترامپ: دیدارم با پوتین نتایج خوبی خواهد داشت
  • سفر هیئت عراقی به عربستان تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاد
  • میشل اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد نمی‌شود
  • احتمال سوءاستفاده آمریکا از اعتراضات عراق
  • تحریم‌ها به نفع هیچ کس نیست
  • گمانه‌زنی‌ها درباره مقدار سود سهام عدالت در دور جدید پرداخت‌ها
  • بذل و بخشش شهرداری تهران با کارت‌های شناور طرح ترافیک
  • واریز ۱۸۰۰ تومان از هر دلار دولتی در جیب عده‌ای خاص!
  • ساختمان های ناایمن پایتخت تعطیل می شوند
  • خواننده پاپ ایران به جرم تجاوز دستگیر شد!
  • تعهد شرکت آدیداس در استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی تا سال ۲۰۲۴
  • ساعت کاری مراکز تعویض پلاک تهران تغییر کرد
  • افشاگری درباره سوء‌استفاده‌ مافیای گندم
  • دادستان کل کشور: بابک زنجانی قطعا اعدام می شود
  • نماینده ویژه پوتین؛ امروز در تهران
  • پروژه مهم لاریجانی کلید خورد
  • دبیرکل جمعیت آبادگران : جمنا زبان مردم را نمی‌داند
  • حميدرضا ترقي: یکی از جدی ترین کمبودهای جمهوری اسلامی کمبود سیاستمدار است
  • هم‌صدایی سالار عقیلی و امین تارخ
  • موسوي‌لاري: سياستمدارسوزي كرده‌ايم
  • پیش بینی واشنگتن از رابطه نفتی ایران و چین
  • اگر نامزدی به اشتباه ردصلاحیت شود، چه می‌کنید؟
  • ساخت و ساز غیراصولی عامل ریزش کوه در شیراز