کنایه روحانیِ حامی رئیسی به قالیباف: او فوقش شهردار یا مدیر پروژه بوده

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۱
حجت الاسلام پناهيان كه به منظور سخنرانی از حجت الاسلام رئیسی در قم حضور یافته بود، ضمن انتقاد شدید از روحانی، نیش و کنایه ای هم نثار قالیباف کرد.

پناهیان درباره رئیسی گفت: «تا حالا هیچ کاندید ریاست جمهوری نبوده که موقع کاندید شدن این قدر مسئولیت‎های کلان داشته باشد. کاندیداهای دیگر را بگویید. فوقش شهردار یک شهر کلان بودند. چه پست‎هایی داشتند؟» و در جايي ديگربه انتقادهاي دروني كه در محافل خصوصي به حاميان رئيسي مطرح مي شود پاسخ داده و مي‌گويد: «بعضی سوال می‎کنند ایشان چه سابقه مدیریت اجرایی داشتند. رئیس‎جمهور که نباید مدیریت پروژه کرده باشد. باید مدیر کلان نظام باشد.»

به نظر می رسد، منظور این چهره نزدیک به آیت الله مصباح یزدی از «فوقش شهردار بوده» و يا «مديرپروژه» محمدباقر قالیباف است.
پناهيان در بخشي ديگر از صحبت‌هايش بدنه معترض به رئیسی که نسبت به عملکرد او در مناظره نقد دارند را مخاطب قرار داده و مي‌گويد: «بعضی می‎گویند ایشان مدیریت کرده؟! چگونه توضیح بدهم؟! باید حتماً مسئول ساخت و ساز یک پل یا پتروشیمی باشد؟ چه باید باشد؟»
پناهيان همچنين در پاسخ به انتقاد كساني كه مي گويند رئيسي در مناظرات بايد بيشتر خودش را نشان دهد مي‌گويد: «اینکه ایشان بخواهند حرّاف باشند و در مناظره شلاقی برخورد کنند و انتخابات را ببرند و مردم را با کلماتشان فریب بدهند، ایشان چنین کاری را بلد نیست. یعنی در سبک صحبت و نحوه سخنرانی‎هایشان این هست. اگر مردم دوست دارند به کسی که با زبان دیگران را بازی می‎دهد، رأی دهند، طبیعتاً باید دنبال کس دیگری بگردند. ولی اگر دنبال کسی هستند که بخواهد کار کند، ایشان است.»
گفتني است چند روز قبل حتي سعيد حداديان از مداحان مشهور تهران كه بعد از حمايت‌هاي قاطع از احمدي‌نژاد در 84 و 88 بر سر ماجراي مشايي دچار اختلاف شدند، از آقاي رئيسي خواسته بود در مناظرات انقلابي تر (بخوانيد تند تر) ظاهر شود .
احتمالا در مناظره بعدي كه با موضوع سیاسی است، جناب رئيسي تغيير موضع داده و تندتر ظاهر شود. اما با اين همه، آن بخش از اظهارات پناهيان كه براي توجیه عملکرد رئيسي در مناظرات بيان شده بود و از «برخوردهاي شلاقي» سخن گفته، به نظر به قاليباف باز مي‌گردد. هواداران قاليباف پس از مناظره خواستار كناره‌گيري آقاي رئيسي به نفع قاليباف شدند و تيم پايداري و جليلي قصد دارند مانع از اين كار شوند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید