افزایش تعداد مهاجران غیر قانونی در خاور دور روسیه

    کد خبر :83855

مهاجرت بومیان و ورود غیر قانونی مهاجران به خاور دور روسیه به یکی از مشکلات مهم این کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا از نیوز رو ، نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: تا کنون بیش از دو میلیون نفر از جمعیت بومی منطقه خاور دور روسیه در 20 سال گذشته از این منطقه مهاجرت کرده‌اند.

وی افزود: عقب ماندگی زیرساخت اجتماعی، مسکن و شهرسازی و ترابری، سطح پایین درآمدها مهمترین علت مهاجرت از این منطقه بوده است.

پاتروشف ادامه داد: از سوی دیگر روسیه تا کنون نتوانسته سطح مهاجرت غیرقانونی را بطور محسوس کاهش دهد و این موقعیت همچنان امنیت اجتماعی روسیه را تهدید می‌کند.

به گفته وی، فقط از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون تعداد مهاجران غیر قانونی وارد شده خاور دور 15 درصد رشد کرده و به بیش از 400 هزار نفر رسیده است.

این مقام روس تصریح کرد، برای بهبود اوضاع جمعیتی روسیه باید علاوه بررشد زاد و ولد، کاهش سطح مرگ و میر، شرایط اسکان مهاجران قانونی را از دیگر مناطق روسیه به این منطقه فراهم کنیم که نیازمند مشوق‌های جدید برای نگاه داشتن جوانان در خاور دور روسیه است.
میخاییل بابیچ نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه فدرال خاور دور روسیه نیز گفت: اتباع بیگانه در سال 2016 در این منطقه مرتکب بیش از 4 هزار جنایت شدند که یک سوم آنها جنایات سنگین و فوق العاده سنگین بوده است.

به گفته وی تنها در سال 2016 در خاور دور روسیه 209 فرد مرتبط با سازمان‌های تروریستی و افراط گرایی شناسایی شدندکه این رقم 31 درصد بالاتر از نمودار مشابه سال 2015 است.

روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان ۱۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد و همچنان با رشد منفی جمعیت و کاهش نیروی کار دست به گریبان است ، با این وجود بسیاری از اتباع جمهوری های سابق شوروی با استفاده از قوانین تسهیل سفر گردشگری به روسیه به صورت غیر قانونی در بازار سیاه مشغول به کار می شوند که به معضلی جدی را برای امنیت ملی روسیه بوجود آورده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید