آخوندی باید پس از سانحه قطار تبریز – مشهد، برای التیام درد بازماندگان استعفا می‌داد

    کد خبر :83719

نماینده گلپایگان تاکید کرد: مسکن اجتماعی به اجرا نرسید و با توجه به افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی اگر این موضوع مدیریت نشود با گرانی مسکن مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بختیار نماینده گلپایگان در صحن علنی مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت دوازدهم اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده جامعه مهندسان صحبت می‌کنم که آیین‌نامه کنترل ساختمان که اخیرا تدوین شده باعث پیچیدگی ساخت و ساز ، افزایش رکود مسکن، ساخت بدون پروانه و کاهش ایمنی ساخت‌وسازها می‌شود و از همه مهمتر این که خلاف قوانین و مقررات است.

او همچنین با اشاره به سوانح جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر سوانح جاده‌ای در سال در ایران ۲۲ هزار نفر کشته برجای می‌گذارد این در حالی است که طبق استانداردها این رقم باید چیزی حدود ۶ هزار نفر باشد بنابراین با استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم .

نماینده گلپایگان با بیان اینکه در طول این سال‌ها سوانح ریلی به سوانح جاده‌ای هم اضافه شد، ادامه داد: انتظار داشتیم که پس از سانحه قطار تبریز – مشهد آقای آخوندی برای التیام درد بازماندگان این حادثه استعفا بدهند و این اقدام در دنیا یک رسم است .

بختیار با اشاره به عدم پرداخت حقوق راهداران اظهار داشت: ما نمایندگان مردم هستیم و باید نسبت به اقدامات و عملکرد دولت به مردم پاسخگو باشیم در حال حاضر افراد زیادی از ما مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنند.

او همچنین ادامه داد: متاسفانه تاخیر پروازها هم بسیار زیاد است و برای این مورد هم باید اقدامات جدی صورت گیرد.

نماینده مردم گلپایگان با اشاره به عدم توجه به توسعه متوازن در کشور اظهار داشت: مولفه توسعه شهرها و روستاها راه و جاده و ریل است که این توازن در نظر گرفته نشده است .

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های خارجی گفت: در حالی که بودجه وزارت راه و شهرسازی و برای توسعه ۲ هزار میلیارد تومان است ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که باید از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی تامین شود ولی متاسفانه این شرایط مهیا نیست .

بختیار ادامه داد: مسکن اجتماعی به اجرا نرسید و با توجه به افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی اگر این موضوع مدیریت نشود با گرانی مسکن مواجه خواهیم شد و مسکن مهر هم در حال حاضر در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید