لاوروف: افزایش بودجه برنامه موشکی حق ایران است

    کد خبر :83699

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اهل بولیوی خود تأکید کرد که افزایش بودجه موشکی حق ایران است و منعی برای توسعه برنامه موشکی تهران وجود ندارد.

«سرگئی لاوروف»، در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای خود از بولیوی بار دیگر تأکید کرده که طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، منعی برای توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سؤالی درباره تصویب کلیات طرحی در پارلمان ایران برای افزایش بودجه برنامه موشکی گفت: «بودجه برنامه موشکی، مسئله‌ای است که به تصمیم آنها مربوط می‌شود. ایران، از داشتن این برنامه منع نشده است. در قطعنامه شورای امنیت هیچ منع قانونی درباره این موضوع وجود ندارد».

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، آن را «غیرقابل قبول» و خلاف روح توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توصیف کرد و درباره برنامه‌های آمریکا برای بر هم زدن این توافق هشدار داد.

تحریم ایران برای موازنه به سمت طرف دیگر

وی گفت: «تحریم‌های یکجانبه، چنانچه برای متمایل کردن یک موازنه به‌سمت طرفی دیگر طراحی شوند، اساساً غیرقابل قبول هستند، چرا که آنها چنین موازنه‌ای را بر هم می‌زنند، نباید به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی متوسل شد، زیرا آنها نه در راستای منافع ملی کشورها هستند و نه در راستای منافع منطقه‌ای که ما مایل به ضمانت ایجاد وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای در آن هستیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید