شریعتمداری مورد وثوق بخش خصوصی کشور است

    کد خبر :83676

شریعتی گفت: با توجه به سابقه قبلی ایشان و نحوه تعامل و همراهی با اتاق سبب شده که شریعتمداری وزیری باشد که مورد وثوق و اطمینان بخش خصوصی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان چند مشخصه دارند که مهم‌ترین آن ارتباط مستقیم با اتاق بازرگانی است و بخش خصوصی امیدوار است فصل جدیدی در تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی ایجاد شود

علی شریعتی ادامه داد: در برنامه‌های اعلام شده از طرف ایشان اعلام شده که صادرات غیر نفتی که در حال حاضر 56 میلیارد دلار است تا سال 1400 به 130 میلیارد دلار افزایش یابد و در بخش دیگر در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی سهم صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر هفت دهم میلیارد دلار است که تا سال 1400 آن را 10 برابر یعنی به 7 میلیارد دلار برساند.

وی ادامه داد: این هدفگذاری‌ها و برنامه‌های اعلام شده در صورت اجرا تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت خواهد داد. اینها همان حرف‌هایی است که بارها از سوی اتاق بازرگانی اعلام شده حالا که امروز وزیر پیشنهادی به اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها پی برده و جزو رئوس سیاست‌های خود گذاشته است را باید به فال نیک بگیریم.

شریعتی تصریح کرد: با توجه به سابقه قبلی ایشان و نحوه تعامل و همراهی با اتاق سبب شده که شریعتمداری وزیری باشد که مورد وثوق و اطمینان بخش خصوصی است.

وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: تمرکز بر روی افزایش ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت از GDP کشور که در حال حاضر 38.8 درصد است و رساندن آن به 42 درصد نشان‌دهنده این است که شریعتمداری به بهره‌وری و مدیریت استراتژیک اعتقاد راسخی دارد. امری که همیشه فعالان بخش خصوصی در مورد آن صحبت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به این برنامه‌ها و سیاستگذاری‌هایی که ایشان در برنامه خود اعلام کردند می‌توان گفت فصل جدیدی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید