تلویزیون تا آنجا که می‌توانست ممیزی‌ها را برداشت

    کد خبر :83652

تهیه‌کننده برنامه خانواده‌محور «کام شیرین» از بازگشت فصل جدید این برنامه به تلویزیون با موضوعات جدید بعد از ایام محرم و صفر خبر داد؛ برنامه‌ای که بُرش‌هایی از زندگی انسان‌هاست که رفتارهای درست و غلط در خانواده را به نمایش می‌کشد.

مرتضی یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند تولید برنامه کام شیرین که در دو فصل گذشته مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد، اظهار کرد: در حال حاضر در حال پیش تولید، جذب اسپانسر و مراحل حقوقی و قانونی هستیم و آن‌طور که پیش‌بینی شده است، برنامه پس از ایام صفر به روی آنتن می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فصل سوم در ۱۱۰ قسمت به روی آنتن خواهد رفت، درباره تغییرات محتوایی برنامه و همچنین تغییراتی که قرار است در شکل ظاهری برنامه ایجاد شود، توضیح داد: در فصل جدید «کام شیرین» برای هر موضوع و هر سر فصل بنا داریم کارشناس مربوطه را دعوت کنیم که در حوزه تخصصی مورد نظر گفت‌وگو کند. دکور برنامه نیز در سری جدید تغییر خواهد کرد و بزرگتر خواهد شد.

به گفته تهیه‌کننده از دیگر تغییرات برنامه «کام شیرین»، حضور بازیگران چهره در آیتم‌های نمایشی این برنامه است.

بخش‌های نمایشی «کام شیرین» برش‌هایی از زندگی انسان‌هاست که رفتارهای درست و غلط را به نمایش می‌کشد. رفتارها، کنش‌ها و واکنش‌ها بین همسران و فرزندان و تصمیم‌گیری در زمان‌های مختلف نقاط عطفی است که حضار داخل استودیو بر سر آنها به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

یعقوبی با اشاره به اینکه تلویزیون برای ساخت برنامه کام شیرین دست عوامل را باز گذاشته است، تأکید کرد: برای ساخت این برنامه هیچ خط قرمزی نداریم. در دو فصل گذشته هم که به روی آنتن رفتیم تلویزیون در کنار ما بود و دقیقاً مثل پدر و مادر که فرزندانشان را بال و پر می‌دهند کمکمان کرد و تا آنجایی که امکان داشت ممیزی‌ها را برداشت.

او با اشاره به موضوعاتی که در فصل گذشته در برنامه کام شیرین از سوی مخاطب مطرح شد، به مبحث خیانت و عدم توانمندی جنسی اشاره کرد که بیشترین مباحث حول محور فصل دوم بود و گفت: تلویزیون برای مطرح شدن این مباحث تا آنجا که می‌توانست ممیزی‌ها را برداشت. بسیاری از مباحث مطرح شده از سوی مخاطبان در برنامه کام شیرین حل و فصل شد. به نوعی که شاهد اتفاقاتی از جمله وصل طلاق بودیم و تعداد قابل توجهی طلاق صورت گرفته به واسطه این برنامه به رجوع ختم شد.

این تهیه‌کننده همچنین یادآور شد که برنامه «کام شیرین» به واسطه سوژه‌هایی که مبتلا به مخاطبان بود، بازتاب زیادی داشت و شبکه‌های خارجی نیز این سوژه‌ها را دنبال کردند.

یعقوبی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ی برنامه‌هایی که در فصل اول و دوم «کام شیرین» به روی آنتن رفت،‌ اظهار کرد: شروع «کام شیرین» که به سال ۹۲ برمی‌گردد، تحقیقات و پژوهش‌های زیادی برای ساخت چنین برنامه‌ای دنبال کردیم. و چالش‌های زیادی داشتیم مبنی بر اینکه آیا چنین برنامه‌ای با اقبال مواجه خواهد شد یا نه. زمانی که فصل اول برنامه را در ۲۵ قسمت به روی آنتن بردیم که با یکسری ملاحظات هم به روی آنتن رفت بازخورد فوق‌العاده‌ای داشت. فصل دوم را هم که شروع کردیم با بازخورد چهار برابری بیش از فصل اول مواجه شدیم و این اتفاق خوبی برای ما بود. ما سعی کردیم در این برنامه از تکلف‌گویی و شوبازی کردن کاملاً فرار کنیم و کمی آداب تلویزیون که برای هر چیزی مقدمه چینی می‌کند را حذف کردیم و مخاطب از همان ابتدا اصل مطلب را شنیدند.

این تهیه‌کننده با اعتقاد بر اینکه شاخ و برگ دادن به موضوع مخاطب را از برنامه فراری می‌دهد،‌ یادآور شد: وقتی در برنامه‌ای راهکار و موضوعی وجود ندارد مخاطب هیچ‌گونه ارتباطی برقرار نمی‌کند.

یعقوبی همچنین یادآور شد: اگر ۱۰ برنامه دیگر مثل دورهمی، نود، خندوانه، سمت خدا،‌ کام شیرین و … در تلویزیون ساخته شود، درصد چشمگیری از ماهواره‌ها طرد می‌شوند.

این تهیه‌کننده در پایان درباره موضوعات فصل سوم برنامه «کام شیرین» اظهار کرد: روابط بین فردی و اجتماعی، اقتصاد و اشتغال خانواده، انگیزه‌های کار و اشتیاق به تولید، تشکیل و تحکیم خانواده و فرزندآوری، والدگری و تربیت فرزند از جمله مباحثی هستند که در فصل سوم به شکل مبسوط به آنها پرداخته خواهد شد.

یعقوبی در عین حال درباره حضور هومن نامور به عنوان کارشناس و مجری که در دو فصل گذشته برنامه حضور داشت و مخاطبان را با خود همراه کرد،‌ اظهار کرد:‌ برای حذف ایشان تصمیمی گرفته نشده است اما قطعاً به دنبال این هستیم که کارشناس مستمر خودمان را از دست ندهیم اما در عین حال مبنا بر این است که در هر حوزه تخصصی از کارشناس مربوطه به شکل مجزا استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، برنامه «کام شیرین» به تهیه‌کنندگی و سردبیری مرتضی یعقوبی و محمد سلیم کیا ساخته می‌شود. فصل دوم برنامه «کام شیرین» با سه محور اصلی تحکیم خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری تولید و به روی آنتن رفت. این برنامه بر مبنای گفت‌وگو میان حضار و کارشناس برنامه حول محور موضوع هر قسمت است. فتح باب گفت‌وگو ها نیز پس از به نمایش درآمدن بخش نمایشی که منحصرا برای هر قسمت از برنامه تولید شده است، صورت می‌پذیرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید