شرایط تغییر نکند پروازهای مشهد را متوقف می‌کنیم

    کد خبر :83610

به دنبال برخی شایعات درباره‌ دستگیر شدن مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه مشهد، وی اعلام کرد که شخص دستگیر شده رییس ایستگاه این شرکت هواپیمایی بوده و در صورت ادامه چنین رفتارهایی امکان توقف پروازهای این شرکت هواپیمایی به مشهد وجود خواهد داشت.

هوشنگ صدیق – مدیرعامل شرکت زاگرس – در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه تجربه‌ای که چند ماه قبل در مشهد اتفاق افتاده بود بار دیگر تکرار شد تا با اقدام انجام گرفته از سوی مقامات قضایی مسوول ایستگاه مشهد هواپیمایی زاگرس بازداشت شود. خوشبختانه با پیگیری‌هایی که شب گذشته و تا ساعات پایانی شب انجام دادیم با تودیع وثیقه 50 میلیونی نماینده زاگرس آزاد شد، اما هنوز ما دلیل این تصمیمات را متوجه نمی‌شویم.

وی با بیان این که علت بازداشت نماینده این شرکت در مشهد تاخیر پروازهای زاگرس بوده است، مدعی شد: این اقدام در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که نماینده یک شرکت هواپیمایی به دلیل تاخیر در پرواز بازداشت شود. حتی متاسفانه در برخوردی عجیب به پای نماینده زاگرس نیز پابند زده‌اند و برای ساعت‌ها وی در بازداشت بوده است.

مدیرعامل شرکت زاگرس، ادامه داد: این اتفاقات در شرایطی افتاده که همه ما با اوضاع ناوگان هوایی ایران آشنا هستیم و وقتی برای چندین دهه ایرلاین‌های ایرانی از دریافت قطعات و حتی اعلامیه‌های رسمی شرکت‌های هواپیماساز محروم بوده‌اند آنچه ناوگان ایران را سرپا نگه داشته دلاوری و شجاعت فعالان این عرصه و تلاش برای خدمت رسانی به مردم بوده است. ما هیچ گاه نخواسته‌ایم که این خدمت رسانی را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم، اما این که با ما اینگونه برخورد شود درست نخواهد بود.

صدیق با اشاره به تجربه چندی قبل این شرکت در پرواز به شهر اراک، اظهار کرد: در آن برهه زمانی نیز پرواز ما به دلیل مسائل جوی تاخیر خورده بود که مشخص است هیچ ارتباطی با عملکرد ایرلاین نداشته است، اما ما وقتی دستور لغو پرواز را داشتیم با اصرار مسوولان فرودگاه مبدا پرواز را انجام دادیم که پس از آن مسافران برای اعتراض به تاخیر در هواپیما باقی ماندند که برای ما زیان قابل توجهی داشت، آن هم در شرایطی که شرکت هواپیمایی در مسائل جوی هیچ تقصیری ندارد.

به گفته وی، پس از این اتفاق شرکت زاگرس تصمیم گرفت پروازهای خود در اراک را متوقف کند و اگر بنا بر آن باشد که برخوردها در فرودگاه مشهد نیز به همین شکل تداوم یابد، احتمال توقف پروازهای این شرکت به مشهد نیز وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت زاگرس با بیان این که طبق قوانین سازمان هواپیمایی، ایرلاین پس از بالا رفتن تاخیر یک پرواز از دو ساعت می‌تواند نسبت به لغو پرواز اقدام کند، توضیح داد: با وجود این امکان قانونی که برای ما وجود داشت و ما می‌توانستیم مسافران را برای دریافت مبلغ بلیط خود به آژانس‌های مربوطه بفرستیم، اما شرکت زاگرس طبق تعهدات خود تلاش کرد شرایط را برای انجام پرواز در فرودگاه مشهد فراهم کند، اما این که به خاطر انجام پرواز با تاخیر نماینده رسمی شرکت ما در مشهد بازداشت شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق در تماسی با سازمان هواپیمایی کشوری رسما به آنها اعلام کردم که در صورت تداوم این شرایط زاگرس پروازهای خود را به مشهد متوقف خواهد کرد و هر چند این سازمان درخواست کرده است که این تصمیم اجرایی نشده و فضا مدیریت شود، اما در صورت تغییر نکردن اوضاع احتمال نهایی شدن این تصمیم وجود خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید