ایجاد سیستم یکپارچه حمل‌ونقل ریلی در منطقه خاورمیانه

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰

نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه صبح امروز در تهران کار خود را آغاز کرد. مدیرعامل راه‌آهن ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های ریلی و فنی میان اعضا افزایش پیدا کند و کشورهای منطقه تمرکز بیشتری روی پروژه‌های منطقه‌ای و اتصال به یکدیگر داشته باشند تا به زودی شاهد سیستم یکپارچه حمل‌ونقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم.

در ابتدای این نشست سعید محمدزاده – مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران – با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس در تهران، اظهار کرد: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با داشتن سابقه طولانی فعالیت بیش از ۹۰ سال در این زمینه یک سازمان پیشرو به حساب می‌آید که توانسته با هدف گسترش همکاری‌های ریلی میان اعضای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری بین‌المللی نقشی مهم در توسعه حمل‌ونقل ریلی ایفا کند.

وی ادامه داد: مجمع منطقه‌ای خاورمیانه که اولین مجمع از مناطق اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها بوده با داشتن ۱۳ عضو توانسته برنامه‌های مدونی در قالب طرح‌های استراتژیک منطقه‌ای، طرح عمل سالانه و برنامه‌های منظم کاری تدوین کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی منطقه‌ای و نیز برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و جلسات منظم افق روشنی را برای فعالیت‌های آتی ترسیم کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که اجلاس فعلی با هدف مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده تشکیل شده است، اظهار کرد: امیدواریم در این اجلاس ضمن تداوم و ارتقا همکاری‌ها به فعالیت‌های مشترک جانی تازه و تحرکی دوباره ببخشیم و نقشه‌ای قطعی برای فعالیت‌های آینده ترسیم کنیم.

محمدزاده با اشاره به چشم‌انداز روشنی که در توسعه حمل‌ونقل ریلی منطقه خاورمیانه به وجود آمده، تصریح کرد: نگاهی به پروژه‌ها و طرح‌های عظیم ریلی که در اکثر کشورهای منطقه در حال برنامه‌ریزی و انجام است نشان از آن دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی مهم منطقه خاورمیانه می‌توان از آن به عنوان پلی میان شرق و غرب استفاده کرد تا در آینده نزدیک شاهد رشد بالای ترافیک ریلی در این حوزه باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید