ضرورت تاسیس انجمن نهج‌البلاغه در مراکز متبوع ارشاد

    کد خبر :83529

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اعلام اینکه انجمن قرآن و نهج‌البلاغه در مراکز متبوع ارشاد تاسیس می شود از پیگیری موانع پیش روی اعطای مدرک رسمی به مربیان نهج‌البلاغه خبرداد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه با حضور آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در بنیاد نهج‌البلاغه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه بیانات امام علی(ع) در حقیقت تفسیری از آیات قرآن است، گفت: ما در این معاونت قرآن و عترت را در کنار هم مورد توجه قرار می‌دهیم اما از اینکه از دریای بیکران صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه بخوبی بهره نگرفتیم شرمساریم کما اینکه در کشورمان از قرآن هم به درستی استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در امور قرآنی تنها به قرائت و حفظ توجه داریم تصریح کرد: در زمینه فهم قرآن ضعف‌های بسیاری داریم و در این حوزه هم فقیر هستیم که امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم فهم قرآن را در جامعه توسعه دهیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد به پیگیری انجمن‌های قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: برخی استان‌ها در آن دوره موفق عمل کردند اما توقع ما بیش از این‌ها بود. معاونت قرآن وعترت در کنار انجمن‌های هنری و ورزشی به این موضوع اهتمام دارد که سعی داریم تا انجمن قران و نهج‌البلاغه را در مراکز متبوع وزارت ارشاد دایر کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی در ادامه با بیان اینکه انجمن خادمان قرآن هم تأسیس شده ولی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه باید مورد توجه قرار گیرد گفت: امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها موانع تدریس نهج‌البلاغه برچیده شود و سعی داریم برای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه مشکلات قانونی مثل اعطای مدرک معتبر مربی‌گری را هم برطرف سازیم.

وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند خود را امام جامعه قرار دهند و پیشرو باشند باید اول نفس خود را تعلیم دهد قبل از اینکه به تعلیم احاد جامعه بپردازند خاطر نشان کرد: همانطور که آیت‌الله جوادی آملی هم فرمودند: روح معرفت در نهج‌البلاغه مستتر است بر همین اساس باید در آموزش‌ها روح نهج‌البلاغه به افراد منتقل شود.

حجت‌الاسلام حشمتی به بیان دلایل عدم موفقیت ما در قرآن و نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: ما در آموزش‌ها روح را منتقل نکرده و به الفاظ می‌پردازیم در حالی که برای اثرگذاری باید به روح قرآن و نهج‌البلاغه پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید