مدیریت حجتی باعث بهبود طراز تجاری بخش کشاورزی شده است

    کد خبر :83427

نماینده مردم مهاباد در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: در زمان مدیریت حجتی طراز تجاری بخش کشاورزی از منفی ۸ به منفی ۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس گفت: ایشان 6 سال سابقه استانداری یکی از محرومترین استان‌های کشور و اجرای پروژه سد کرخه و وزارت راه و وزارت جهاد را برعهده داشته‌اند.

وی افزود: همه نمایندگان در شرایط کنونی اذعان دارند که کشور نیازمند مدیران پاکدست است. امروز کشور ما با خشکسالی و کم آبی و مشکل امنیت غذایی مواجه است که نیازمند تدابیر فنی و مدبرانه است. تجربه ثابت کرده آقای حجتی به مسائل تاثیر گذار بر تولید داخلی بی توجه نیستند.

محمودزاده ادامه داد: آیا 8 سال وزارت در وزارتخانه جهاد کشاورزی ارزش یک لیسانس را ندارد؟ آقای حجتی قانون رفع تداخلات را ابلاغ کردند که بین منابع طبیعی و کشاورزان کاری می‌کند که باعث‌ می‌شود اسناد زمین‌های کشاورزی اصلاح شود.

نماینده مردم مهاباد تصریح کرد: بعضی مشکلات بخش کشاورزی فرابخشی است. در بحث صندوق‌ بیمه کشاورزی در برنامه ششم قرار است 1350میلیارد تومان دولت به این بخش اعتبار اختصاص دهد که تاکنون اعتباری پرداخت نشده است و آقای حجتی 20 مکاتبه برای این موضوع داشته است.

وی با اشاره به عملکرد 4 سال گذشته وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت:‌ رشد اقتصادی بخش کشاورزی از 3.7 درصد در سال 91 به 5.7 درصد در سال 95 رسیده است. همچنین تولید گندم از 3.9 میلیون تن به 4.6 میلیون تن رسیده و نرخ رشد محصولات دامی با 7 درصد رشد روبرو بوده است. طراز تجاری بخش کشاورزی از منفی 8 به منفی 3 میلیارد دلار رسیده است.

محمودزاده اظهار داشت: آقای حجتی طرح‌های بزرگی برای استفاده بهینه از آب برای کشاورزی در دست اجرا دارد و با مدیریت جهادی ایشان مراکز خدمات کشاورزی که تعطیل شده بود دوباره باز شده است. همچنین ایشان برای مقابله با بحرانهای کشاورزی و کاهش مشکلات بخش روستایی برنامه‌های خوبی دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید