چرخ زندگی فرهنگیان می‌لنگد/معلمان باید مرفه‌ترین افراد جامعه باشند

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۰۴

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چرخ زندگی فرهنگیان لنگان است، گفت: لازم است با ارائه تسهیلات رفاهی برای بهبود وضعیت معیشت معلمان اقدام عمل مؤثری صورت پذیرد.

الهه راستگو ضمن گرامی‌داشت روز معلم به بیان نقش کلیدی معلمان در عرصه آموزش پرداخت و اظهار داشت: معلمان و فعالان عرصه آموزش و پرورش کشور باید در ردیف مرفه‌ترین افراد جامعه قرار گیرند چرا که بی‌توجهی به مشکلات این افراد فرآیند آموزش کشور را با خلل مواجه خواهد ساخت.
وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان مهترین مسئله معلمان عنوان شده و این در حالی است که دشواری کار معلمان باید با ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه تسهیل شود.
رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی نسبت به وضعیت معلمان و اهمال در رفع مشکلات این قشر بی‌انگیزگی این افراد در ارائه آموزش را موجب خواهد شد، گفت: عدم توجه به وضعیت فرهنگیان مانع از تربیت نسلی نخبه و با سواد می‌شود و این در حالی است که دانش‌آموزان آینده سازان کشورند.

راستگو اشتغال معلمان به کار دوم را به دلیل حقوق و دستمزد ناکافی عنوان کرد و افزود: چرخ زندگی فرهنگیان امروز لنگان است که البته این شرایط برای معلمان حق‌التدریس بسیار بدتر توصیف شده است.
وی عدم درآمدزایی وزارت آموزش و پرورش را یکی از مهمترین عوامل معیشتی معلمان عنوان کرد و گفت: اگرچه دولت توانایی تخصیص اعتبار بیشتر به آموزش و پرورش را ندارد اما با برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده حداکثری از فضای آموزشی مدارس می‌توان برای درآمدزایی این وزارتخانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی معلمان اقدام کرد.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عظیمی از زمان دانش آموزان به حضور در کلاسهای آزاد با شهریه‌های سنگین خارج از فضای آموزشی مدارس سپری می‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی هدفمند برای تشکیل این کلاسهای آموزشی در فضای مدارس در ساعات غیرآموزشی ضمن کاهش فشار مالی به خانواده‌های دانش آموزان می‌توان در آمدزایی آموزش و پرورش و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی معلمان را فراهم ساخت.

راستگو همچنین از عدم پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان به عنوان مشکل دیگر این افراد یاد کرد و گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی برای خودکفایی وزارت آموزش و پرورش شرایط بهتری برای معیشت این افراد حاصل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید