مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

بختیار: انتظار داشتیم آخوندی استعفا دهد

    کد خبر :83384

نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی: در حالی که بودجه وزارت راه و شهرسازی و برای توسعه ۲ هزار میلیارد تومان است ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که باید از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی تامین شود ولی متاسفانه این شرایط مهیا نیست .

به گزارش جماران، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، علی بختیار، در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی پشت تریبون رفت و گفت: بنده به عنوان نماینده جامعه مهندسان صحبت می‌کنم که آیین‌نامه کنترل ساختمان که اخیرا تدوین شده باعث پیچیدگی ساخت و ساز ، افزایش رکود مسکن، ساخت بدون پروانه و کاهش ایمنی ساخت‌وسازها می‌شود و از همه مهمتر این که خلاف قوانین و مقررات است.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد: در حال حاضر سوانح جاده‌ای در سال در ایران ۲۲ هزار نفر کشته برجای می‌گذارد این در حالی است که طبق استانداردها این رقم باید چیزی حدود ۶ هزار نفر باشد بنابراین با استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم .

وی همچنین با اشاره به افزایش سوانح جاده ای گفت:انتظار داشتیم که پس از سانحه قطار تبریز – مشهد آقای آخوندی برای التیام درد بازماندگان این حادثه استعفا بدهند و این اقدام در دنیا یک رسم است .

بختیار با اشاره به عدم پرداخت حقوق راهداران اظهار داشت: ما نمایندگان مردم هستیم و باید نسبت به اقدامات و عملکرد دولت به مردم پاسخگو باشیم در حال حاضر افراد زیادی از ما مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنند.

او همچنین ادامه داد: متاسفانه تاخیر پروازها هم بسیار زیاد است و برای این مورد هم باید اقدامات جدی صورت گیرد.

نماینده مردم گلپایگان با اشاره به عدم توجه به توسعه متوازن در کشور اظهار داشت: مولفه توسعه شهرها و روستاها راه و جاده و ریل است که این توازن در نظر گرفته نشده است .

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های خارجی گفت: در حالی که بودجه وزارت راه و شهرسازی و برای توسعه ۲ هزار میلیارد تومان است ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که باید از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی تامین شود ولی متاسفانه این شرایط مهیا نیست .

بختیار ادامه داد: مسکن اجتماعی به اجرا نرسید و با توجه به افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی اگر این موضوع مدیریت نشود با گرانی مسکن مواجه خواهیم شد و مسکن مهر هم در حال حاضر در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید