از تأسیس بانک های تعاونی در کشور تابررسی صلاحیت ربیعی در مجلس

    کد خبر :83359

تأسیس بانک‌های تعاونی در کشور، رفع ایراد شورای نگهبان درباره تسهیلات اشتغال روستایی، بررسی صلاحیت علی ربیعی گزینه پیشنهادی وزارت کار و تعاون، اخبار مهم این هفته تعاون و اشتغال بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تعاون و اشتغال در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود، یکی از مهمترین مطالب تاسیس بانک های تعاونی در کشوربود.علیرضا ناطقی، مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار گفت: ورود تعاونی‌ها به کلیه فعالیت‌های اقتصادی بزرگ از جمله بانکداری و بیمه از طریق تعاونی‌های سهامی عام ممکن است و پیگیر تشکیل موسسات مالی و اعتباری و یا بانک در قالب تعاونی‌ سهامی عام هستیم.

رفع ایراد شورای نگهبان درباره تسهیلات اشتغال روستایی دیگر خبر این هفته تعاون و کار بود. مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی از رفع ایراد شورای نگهبان نسبت به لایحه 1.5میلیارد دلاری اشتغال خبر داد. پرداخت 1200 میلیارد تومان مالیات از سوی کارگران خبر دیگر مهم این هفته بود. بر اساس گزارش بانک مرکزی، کارکنان بخش خصوصی در سه ماهه نخست سال 1200میلیارد تومان مالیات داده اند و این منبع مالیاتی با رشد 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو شده است.

ایجاد یک شغل به ازای 50میلیون تومان سرمایه گذاری در مسکن موضوعی بود که در این هفته از سوی معاون وزیر مسکن و شهرسازی مطرح شد. معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه صدها هزار نفر در ایران با تعاونی مسکن خانه‌دار شدند گفت:باید موارد نقص را شناسایی و موارد موفقیت را پُر رنگ کنیم و اجازه دهیم که تعاونی ها در یک بازتعریف به فعالیت خود ادامه دهند.

بررسی های شاغلین بازار کار نشان می دهد که 75درصد مشمولان قانون کار دو شغله هستند که اکثر آنها به سمت مشاغل کاذب روی آورده اند که مهمترین دلیل آن فاصله بین حداقل دستمزد با رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری است.

از دیگراخبار این هفته بررسی صلاحیت علی ربیعی، گزینه پیشنهادی وزارت کار و تعاون بود که برنامه های وی با مخالف ها و موافق هایی از سوی نمایندگان مجلس همراه بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید