شهرداری‌های استان تهران در هفته‌ای که گذشت

از تلاش شهرداری ها برای بهره برداری از پروژه های هفته دولت تا گزارش پروژه های شهر لواسان

    کد خبر :83343

طی چند روز گذشته در هر یک از شهرداری‌های استان تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده که در میان این خبرها اقدامات برخی شهرداری‌ها برای آماده سازی پروژه های هفته دولت با بیشترین بازخوردها همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، در هفته جاری اخباری چون جمع آوری روزانه 6 تن زباله از سطح شهر آبعلی، بهره برداری از پنج پروژه عمرانی نسیم شهر در هفته دولت، اپروژه های افتتاح شده در لواسان و … از جمله مهم‌ترین اخبار شهرداریهای استان تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک شهرداری هر شهر در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای شهرداری پرند؛

تعمیر و راه اندازی آبنماهای سطح شهر پرند

نظرپور، شهردار پرند با اشاره به راه اندازی آبنماهای سطح شهر پرند گفت: آبنماهای سطح شهر به عنوان بخشی از آثار هنری زیبا و مرتبط با بافت اجتماعی می باشند که جلوه هایی از زیبایی و نشاط را برای شهروندان در پارک ها و میادین اصلی به ارمغان می آورند.

وی افزود: به منظور زیباتر نمودن نمای بصری شهر، تلطیف روحیه شهروندان و ایجاد چشم¬انداز زیبا، آبنماهای ابتدای بلوار چهارباغ، میدان امام خمینی(ره) و ضلع جنوبی بوستان شهدای گمنام تعمیر و راه اندازی گردید.

رخدادهای شهرداری قدس؛

فعالیت 24 ساعته خدمات شهری شهرداری قدس در فصل تابستان

رحیم اسدی، معاون خدمات شهری شهرداری قدس از فعالیت 24 ساعته نیروهای خدمات شهری این شهر در تابستان خبر داد و افزود: این خدمات شامل رفت و روب، فضای سبز و غیره است که انتظار داریم مدیران خدمات شهری مناطق 1 و 2 و نواحی 4 گانه با نهایت دقت و سرعت به مردم خدمت رسانی کنند.

وی افزود: واحدهای خدمات شهری باید در زمینه جمع‌آوری و انتقال زباله، شتشوی باکسهای زباله، لابرویی نهرها، جمع آوری مصالح ساختمانی که باعث مسدود شدن معابر عمومی می شود، تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

رخدادهای شهرداری آبعلی؛

جمع آوری روزانه 6 تن زباله از سطح شهر آبعلی

محسن بابایی معاونت خدمات شهری شهرداری آبعلی ازجمع آوری 6 تن زباله روزانه از سطح مناطق خبر داد و افزود: عملیات رفت و روب حدود 15 کیلومتر از مساحت منطقه روزانه توسط نیروهای تنظیف انجام می شود.

وی افزود: در جهت ارتقاء و بهبود خدمات شهری در حال حاضر از یک خودرو ماشین مکانیزه شده زباله استفاده و در آینده ای نزدیک یک خودرو اضافه خواهد شد.

نصب 7 برج نوری در سطح میادین و بلوارهای شهر آبعلی

ایرج زاهدی شهردار آبعلی از نصب 7 برج نوری در سطح میادین و بلوارهای شهر آبعلی خبر داد و افزود: اهمیت نورپردازی به عنوان یکی از راه های بالا بردن دید به عنوان عنصری برای زیبایی، تامین امنیت اماکن و معابر در شب، از جمله اهداف شهرداری آبعلی برای نصب برج های نوری مکانیزه می باشد.

وی افزود: طی هفته های گذشته اقدامات قابل ملاحظه ای در خصوص ارتقاء نورپردازی و توجه به منظر شهری صورت پذیرفته و نصب برج های نوری که از خواسته های دیرینه ساکنین شهر می باشد که امروز شاهد اجرای آن هستیم.

رخدادهای شهرداری نسیم شهر؛

بهره برداری از پنج پروژه عمرانی نسیم شهر در هفته دولت

محمد اسماعیل جانعلی زاده، شهردار نسیم شهر با بیان اینکه همواره سعی داریم ارائه خدمات در حوزه های عمرانی و خدماتی بطور یکسان در مناطق مختلف شهری توزیع شود افزود : در هفته دولت سه پروژه عمرانی و خدماتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

رخدادهای شهرداری لواسان؛

گزارش پروژه های افتتاح شده در لواسان

مرادی، شهردار شهر لواسان در تشریح اقدامات شهرداری این شهر و پروژه های در استانه افتتاح گفت: باغ گلها در مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع در ضلع جنوبی خیابان ساخلی در حال احداث می باشد که تا کنون در بخش ابنیه به پایان رسیده است.

وی در تشریح روند اجرای پروژه آسفالت سطح شهر نیز گفت: آسفالت فینیشری سطح شهر در حال اجراست. خرید لوازم و تجهیزات برقی دریاچه وکانال کشی آن و همچنین مقاوم سازی پل تیمور آباد و احداث حوضچه آرامش نیز انجام شده است.

وی ضمن اعلام خبر ساخت ایستگاه دوچرخه گفت: پروژه ساخت ایستگاه دوچرخه قرارداد آن به اتمام رسیده و اقدامات لازم را جهت رفع نقص و سرعت بخشیدن به آن در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر شهروندان از آن بهره مند گردند.

رخدادهای شهرداری تهران؛

منطقه1؛

۲ هزار زیستگاه موش در شمال تهران طعمه گذاری شد

کامران مسلمی رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل منطقه1 گفت: به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه و پاکسازی محیط های شهری از جوندگان مضر، بیش از 2500 زیستگاه موش در شمال تهران شناسایی و طعمه گذاری شد. آموزش و ارائه خدمات بهینه به عموم شهروندان درخصوص روش های مبارزه با جانوران موذی ، بسیار مؤثر است که طی آن 35 پلاکارد آموزشی با هدف اطلاع رسانی و هشدار جهت مبارزه با جوندگان در سطح منطقه نصب و بیش از یک هزار و 400 نسخه بروشور نیز بین شهروندان توزیع شد.

وی افزود: 980 عدد تله به شهروندان تحویل شد و تعداد 21 دریچه یک طرفه پلی اتیلن نیز بر روی لوله های خروجی آب نصب و 45 منفذ نیز با مصالح مقاوم سازی شدند و این اداره توانست 30 لاشه موش را نیز از سطح منطقه یک جمع آوری کند.

منطقه2؛

پاکسازی ولایروبی روزانه 1000متر طول مسیل در منطقه 2

علیرضا جعفری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2گفت : به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیل، طبق برنامه زمانی و آنالیز اداره مسیلها و قنوات منطقه روزانه 1000مترطول از مسیل های منطقه دو لایروبی و پاکسازی می شود.

وی افزود: با حضور 30 کارگر لایروب عملیات پاکسازی مسیل فرحزاد در محدوده شایق به متراژ 1500مترطول با جمع آوری 6تن رسوبات ، مسیل فرحزاد محدوده فاز2 بوستان نهج البلاغه به متراژ 1200مترطول با جمع آوری 3تن ضایعات و رسوبات و پاکسازی حوضچه گیشا واقع در ضلع جنوب پارک گفتگو با جمع آوری و حمل 440تن رسوبات توسط ماشین آلات از جمله لودر، کامیون و بیل میکانیکی انجام شده و به صورت مستمر و روزانه در 5مسیل دیگر پاکسازی می شود، به طوری که برخی از مسیل ها 2 تا 3 بار در هفته لایروبی و پاکسازی می شوند تا وقوع سیلاب و احتمال خطر پذیری در مسیل های سطح منطقه کنترل شود.

آماده سازی مرکزموقت عرضه وذبح بهداشتی دام در منطقه 2

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو از آماده سازی مرکزموقت عرضه وذبح بهداشتی دام در منطقه دو همزمان بانزدیک شدن به عید سعید قربان خبر داد و افزود: باتوجه به نزدیکی ایام عرفه و عید سعید قربان ولزوم ادای سنت حسنه قربانی گوسفند، شهرداری منطقه دو پس از ارسال دستورالعمل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، باهدف ارتقاء رضایتمندی شهروندان وبا بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود ،فضایی به مساحت حدودی 4000 مترمربع ،درنشانی: بلوار شهید فرحزادی-شمال به جنوب- پایین تراز میدان کتاب-نبش خیابان طاهرخانی را به منظور برپایی «مرکز موقت عرضه و ذبح بهداشتی و شرعی دام » در نظر گرفته شده و اقدامات لازم شامل تسطیح ، نصب داربست ، نصب چادر، آماده سازی آغلها و غیره ، صورت پذیرفته و با هماهنگی سازمان میادین میوه و تره بار سایر اقدامات لازم به منظور آماده سازی مرکز فوق الذکر در دست پیگیری می باشد.

وی افزود: این مرکز دارای 16 غرفه عرضه دام می باشد که شهروندان می توانند در روزهای عرفه و عید سعید قربان با مراجعه به مرکز مورد نظر نسبت به تهیه دام سالم اقدام نمایند. ضمناً از ویژگی های مرکز مورد نظر می توان به مواردی همچون استقرار ترازوی شاخص به منظور توزین دقیق دامها – حضور دامپزشکان به منظور معاینه گوسفندها جهت اطمینان از سلامت آنها – حضورکارشناس مذهبی جهت نظارت بر ذبح شرعی دامها – نظارت سازمان میادین میوه تره بار بر عملکرد فروشندگان دام و ذبح بهداشتی دامها می باشد.

منطقه4؛

علائم و تجهیزات ترافیکی شمال شرق تهران نونوار می شوند

مهدی اناری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 گفت: با اجرای طرح فوریتی نگهداشت منطقه المان ها، تابلوی اسامی معابر، ترافیکی و انتظامی در محلات 20 گانه منطقه 4 بهسازی و نوسازی شدند. به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی و ساماندهی علائم ترافیکی نظیر المانهای ترافیکی، تابلو کنترل سرعت به همراه محدودیت سرعت در بزرگراه های نواحی ، اصلاح زاویه دید تابلوی اسامی، هرس درختان جهت اصلاح زاویه دید تابلوها تا کنون با اجرای طرح نگداشت منطقه در شش ناحیه و 13 محله بیش از 300 تابلو بهسازی و نصب شد.

منطقه6؛

مسیر دوچرخه سواری در منطقه 6 به هفت کیلومتر می رسد

حبیب الله غفوری، قائم مقام شهرداری منطقه 6 از ایجاد مسیر دوچرخه سواری تا میدان هفت تیر خبر داد و گفت: این مسیر دوچرخه سواری دومین مسیر دوچرخه سواری احداث شده در منطقه بوده و از خیابان نجات الهی تا میدان هفت تیر خواهد بود تا مسیر دوچرخه سواری دراین منطقه به هفت کیلومتر برسد.

وی با اشاره به اینکه مسیر تردد دوچرخه های از خودروها جدا خواهد بود اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 5 کیلومتر مسیردوچرخه سواری دوطرفه در منطقه وجود داشت که با احداث مسیر جدید به بیش از هفت کیلومتر می رسد. برای بهبود شرایط حمل و نقل و کاهش آلودگی ترافیکی و هوایی تهران می توان استفاده از دوچرخه را جایگزین خودرو کرد که به این منظور شهرداری تهران به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم است.

منطقه10؛

تبدیل سه باغ بزرگ به بوستان در منطقه 10 پایتخت

عباس بابازاده، شهردار منطقه 10 با اشاره به شناسایی سه باغ در سال گذشته گفت: باغ نظر در خیابان رنجبر به وسعت 6 هزار متر مربع و هزینه 10 میلیارد تومان تملک شده که در سال جاری به بوستان منطقه‌ای تبدیل می شود و با احداث ان تعداد بوستان‌های این منطقه به عدد 29 می‌رسد.

وی افزایش سرانه فضای سبز را از اولویت های منطقه برشمرد و افزود: همچنین با شناسایی فضاهای بیدفاع شهی بوستان های کوچکی همچون بریانک، هاشمی و هفت چنار نیز در منطقه احداث شده است.

منطقه11؛

چارسوق چوبی مرمت می‌شود

نصراله آبادیان، شهردار منطقه 11 تهران گفت: تنها چهارسوق چوبی شهر تهران باقی مانده از یکصد و بیست سال پیش واقع در خیابان فروزش از سوی سازمان زیباسازی مرمت می‌شود. طرح مطالعاتی اولیه مرمت این بنا آماده شده است که طی نشست مشترک با سازمان زیباسازی مقرر شد تا گام اول مرمت و حفاظت از بنا با ایجاد یک محدوده ترافیکی در خیابان منتهی به بنا به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین در ارتباط با گام بعدی مرمت چهارسوق چوبی ادامه داد: در گام دوم با همکاری سازمان زیباسازی طرحی جامع برای کل بافت پیرامونی و حوزه بلافصل بنا جهت بازآفرینی محدوده چهارسوق چوبی در دستور کار قرار می گیرد.

منطقه20؛

برپایی تورهای رایگان گردشگری در جنوب تهران

سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 از ارائه خدمات رایگان گردشگری ویژه فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان این منطقه خبرداد و افزود: همزمان با فصل تابستان و اجرای طرح داستان تابستان از سوی مدیریت شهری منطقه 20، تورهای گردشگری رایگان در قالب تهران گردی و ری گردی با محورهای مذهبی، علمی، آموزشی، تاریخی و تفریحی در حال اجراست. از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 2 هزار شهروند منطقه 20 در تورهای تهران گردی و ری گردی مشارکت داشته اند و این خدمات در فصل تابستان به صورت ویژه تری اجرا می شود.

وی افزود: برپایی تورهای گردشگری برای اقشار کم برخوردار، سالمندان، نیازمندان، کودکان کار و اقشار آسیب دیده اجتماعی از دیگر برنامه های اجتماعی است که دردستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار دارد. برپایی تورهای گردشگری به ازای هر محله، تور ویژه مدارس، تورهای ویژه خانواده های بی بضاعت و محله های محروم، تورهای ری گردی و توزیع بسته های فرهنگی شامل نقشه، کتاب و لوح فشرده گردشگری از جمله اقدامات مدیریت شهری در فصل تابستان است.

منطقه21؛

کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز سطح منطقه 21

محمد بیدشکی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز سطح این منطقه به همت کارشناسان گیاهپزشکی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز خبر داد و افزود: با عنایت به اهمیت ویژه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و نقش مهم کمربندهای سبز و پوشش های گیاهی متراکم در قالب جنگل های مصنوعی و پارک های جنگلی در کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون تهران؛ کارشناسان گیاهپزشکی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه 21 طی بازدیدهای روزانه از نواحی سه گانه این منطقه عوامل خسارت زای فضای سبز را به دقت کنترل می کنند.

وی تاکید کرد: در قالب کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز کلیه آفات و بیماری های گیاهی شناسایی شده و راهکارهای مناسب جهت کنترل موثرتر این آفات به نماینده پیمانکاران فضای سبز نواحی سه گانه ارائه شده و تا رفع موارد موجود، کنترل و نظارت مداوم انجام می گیرد. روش های مبارزه و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی ، با توجه به نوع آفت متفاوت بوده و شامل روش های کنترل فیزیکی و شیمیایی است که در همین راستا در اکثر موارد از طریق آبشویی با پالیزین و روش های مناسب به زراعی از جمله هرس سبز و … نسبت به کنترل کلیه ی عوامل خسارت زا اقدام می شود.

انجام “طرح غربالگری سلامت کارگران فصلی و ساختمانی” در منطقه21

سید محمد حسین سیف السادات، مدیر مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 از انجام “طرح غربالگری سلامت کارگران فصلی ساختمانی” این منطقه در راستای ارتقای سطح سلامت این قشر از جامعه با همکاری اداره سلامت این معاونت خبر داد و افزود: مرکز خدمات اجتماعی منطقه21 با مشارکت اداره سلامت این منطقه و با هدف حفظ سلامت جسمی و روحی کارگران فصلی و ساختمانی ورودی غربی پایتخت؛ اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای و پایش سلامت کارگران به صورت رایگان کرد .

وی افزود: تکریم و ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی یکی از مهم ترین ماموریت های سازمان‌ خدمات اجتماعی شهرداری تهران محسوب شده که با راه اندازی سامانه کارگران فصلی و ساختمانی در منطقه21 ؛ سعی بر آن بوده تا خدمات مورد نیاز این قشر زحمتکش و شریف بنابر امکانات موجود و برطبق اولویت های اجرایی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به آنها ارائه شود.

منطقه22؛

حریم بانان منطقه ۲۲ با مدیریت پیشگیری و تقابل با مخاطرات شهر آشنا شدند

کاسه گر محمدی، دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۲۲ از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران و آشنایی با مخاطرات شهر تهران به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و خطرات احتمالی در سطح محدوده منطقه ۲۲ برای نیروهای شهربان و حریم بان منطقه خبر داد و افزود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص برگزاری کلاس مدیریت بحران برای نیروهای شهربان و حریم بان مناطق ۲۲ گانه و آشنایی نیروهای نامبرده با موضوع مدیریت بحران این ستاد نسبت به برگزاری کلاس مدیریت بحران با محوریت آموزش شناسایی با مخاطرات شهر و کارگاه تقویت دید مدیریت بحران اقدام کرد.

وی عمل‌گرایی توام با ارزش‌گرایی،توجه ویژه به انضباط شهری و تکریم هر چه بیشتر حقوق شهروندان را از اصول اساسی وظایف حریم‌بان اعلام کرد و گفت: در راستای هدفمندسازی انضباط شهری و توجه هر چه بیشتر به حقوق شهروندی، تمامی شهربانان و معبربانان منطقه ۲۲ به صورت تخصصی آموزش دیدند.در این کارگاه عنوان شد کلیه معبربانان و شهربانان باید در کمال اخلاق، رفتار،تصمیم گیری،مسئولیت پذیری بتوانند در بزنگاهها بهترین تصمیم را لحاظ نمایند.

a

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید