رامبد خطاب به زائری:کوتاهی از شماست

    کد خبر :83305

 حجت‌الاسلام زائری که شامگاه چهارشنبه 25 مرداد مهمان «خندوانه» بود، از بعضی بخش‌های این برنامه انتقاد کرد. محمدرضا زائری، روحانی و فعال فرهنگی، شب گذشته مهمان رامبد جوان در برنامه «خندوانه» بود که گفت‌و‌گویی بی‌پرده و انتقادی را شکل داد.

حجت‌الاسلام زائری که چهار دهه است در عرصه رسانه و فرهنگ و هنر فعالیت دارد و چهره‌ای شناخته شده به شمار می‌آید، در ابتدای گفت‌و‌گوی خود با رامبد جوان، نظرش در باره برنامه «خنداونه» را چنین توضیح داد: « به نظرم این برنامه جزو افتخارات تلویزیون و کار ارزشمندی است اما مثل هر کار بزرگ دیگری ایرادهایی به آن وارد است.»

او با اشاره به تاکید دین اسلام بر خنده و شادی و ستایش جسارت «خندوانه» در این راه، در انتقادی متذکر شد: «در برنامه‌های فصل‌های گذشته خندوانه، این مشکل وجود داشت که طوری رفتار می‌شد انگار خنده به خودی خود فضیلت است اما این اشکال است. ما باید بفهمیم برای چه می‌خندیم. مهم این است که ریشه این شادی کجاست.»

او توضیح داد: «برنامه «خندوانه» فضایی ایجاد می‌کند که خانواده کنار هم باشند؛ با این‌حال بعضی اجراهای خنداننده شو مناسب خانواده نبودند.»

رامبد جوان در پاسخ به این انتقاد گفت: «تصمیم ما این بود که شادی، احترام و محبت را ترویج کنیم و ذهن همه به این مسائل حساس شود. یک‌سری جوان را دعوت می‌کنیم که در «خندوانه» استعداد خود را بروز دهند و این حواشی شروع می شود و شما می‌گویید مناسب خانواده نیست. ما زبان رسانه را می‌دانیم و رعایت می‌کنیم، مگر این‎که کسی بگوید تلویزیون وظيفه‌اش این است که خیلی چیزها را فیلتر کند.»

در پاسخ به این صحبت‌های جوان، زائری توضیح داد: «اتفاقاً یک برنامه وقتی حس ایجاد می‌کند که پنجره باشد و نه قاب عکس؛ منتها همه جای دنیا شیوه بیان واقعیت را مدیریت می‌کنند. نه فقط تلویزیون بلکه من به عنوان یک آخوند هم وظيفه‌ام همین است. اگر بخواهم مخاطب با من ارتباط برقرار کند، باید در مورد یک چیزی صحبت کنم که مخاطب من بفهمد و قبول داشته باشد.»

در ادامه وقتی رامبد جوان از زائری در باره نقش یک روحانی پرسید، از مهمان خود چنین پاسخ شنید: «روحانیت قرار بوده است نقش معنوی و عاطفی در جامعه داشته باشد؛ یعنی درد مردم را بشنود، در مشکلات همراه‌شان باشد و از جهت عاطفی مددکاری کند. به دلایلی از جمله مدرنیته این ارتباط روز به‌روز کمتر شده است که هر دو طرف از این قطع ارتباط ضرر می‌کنند. مسئله اینجاست که ما با هم صحبت نمی‌کنیم و این مصیبت امروز جامعه ماست.»

اینجای برنامه بود که نوبت به انتقاد کردن رامبد جوان رسید. او خطاب به زائری گفت: «من می‌گویم کوتاهی از شماست. مردم که زندگی خود را می‌کنند؛ شما یا بیرون از مردم هستید یا بین کسانی هستید که تحت هر شرایطی شما را قبول دارند. مگر وظيفه شما این نیست به سراغ کسانی بروید که آغوش‌شان برای شما باز نیست؟»

حجت‌الاسلام زائری هم پاسخ داد: «شما تا به حال شده که وقتی آخوند می‌بینید به سراغش بروید و با او صحبت کنید؟ اینکه من باید زبان مخاطب را یاد بگیرم قبول، اما مردم از روحانیت فقط خطبه نماز جماعت را می‌بینند. یک بخشی از این مشکل هم عرف اجتماعی است. روابط اجتماعی دو طرفه است.»

مسابفه دارت با حضور حجت‌الاسلام زائری، یکی از بخش‌های جذاب برنامه دیشب «خنداونه» بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید