دبیر شورایاری منطقه ۲۰ درخواست کرد:

انتخابات شورایاری ها قانونمند شود

    کد خبر :83290

دبیر شورایاری منطقه ۲۰ ضمن اشاره به قانومند کردن انتخابات شورایاری ها در انتخابات آتی گفت: در این مسیر باید دولت، مجلس و سازمان بازرسی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش  مهر، جعفر شربیانی در همایش فصلی دبیران شورایاری محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران که صبح امروز در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در شورایاری ها وجود دارد قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: شورایاری ها با توجه به پشتوانه مردمی که در محلات دارند شناخت دقیقی از مسائل و مشکلات محلی دارند و ارتباط خوب و مناسبی با مردم در محلات ایجاد کرده اند.

دبیر شورایاری منطقه ۲۰ ادامه داد: شورایاری ها با توجه به توانمندی تحصیلی و شغلی که دارند می توانند مسائل و مشکلات محلات را شناسایی و در اختیار شهرداران نواحی قرار بدهند.

شربیانی افزود: اقدامات و دستاوردهای گسترده ای در چهارمین دوره شورایاری ها به دست آمده که نتیجه تلاش های بسیار اعضای شورای شهر در این دوره محسوب می شود.

وی گفت: مهمترین دستاورد این دوره این است که شورایاری ها تبدیل به یک گروه مرجع و قابل مراجعه برای مردم شده اند و خدمات و اتفاقات مثبتی در این دوره شکل گرفته است.

دبیر شورایاری منطقه ۲۰ به افزایش سرانه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در محلات اشاره کرد و گفت: این سطح از خدمات قابل قیاس با دوره قبل از فعالیت شورایاری ها نیست و در واقع شورایاری ها توانسته اند سطح سرانه های مختلف را در محلات افزایش دهند.

شربیانی تصریح کرد: شورایاری ها چشمان بینا و گوش های شنوای مردم در محلات هستند، اگرچه هنوز به جایگاه واقعی نرسیده اند، اما نظارت همگانی و مردمی توسط شورایاری ها شکل گرفته است.

وی گفت: پرسش های صریح و نقادانه توسط شورایاری ها در این دوره گسترش یافته است و امروز به برکت شورایاری ها سیستم شهرداری وظیفه شناس تر و پاسخگو تر شده است.

دبیر شورایاری منطقه ۲۰ تصریح کرد: انتظار داریم که منتخبان مردم در شورای پنجم همانند ادوار گذشته به شورایاری ها توجه داشته باشند و موضوعات آنها را پیگیری کنند.

شربیانی گفت: اولین و مهمترین درخواست از منتخبان شورای پنجم قانونمند کردن انتخابات شوراها و هویت بخشی به این نهاد است که این کار باید با همکاری دولت، مجلس سازمان بازرسی کل کشور صورت بگیرد.

وی با اشاره به برخی از موضوعات درباره عدم وجاهت قانونی شورایاری ها گفت: متاسفانه برخی از صحبت ها حذف از شورایاری هاست که باید نگاه به شورایاری ها اصلاح شود.

شربیانی افزود: در شورای چهارم در راستای ادوار گذشته توجه ویژه ای به نهاد شورایاری ها شد که باید در این مسیر از تلاش های صادقانه و خالصانه سردار طلایی تقدیر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید