مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

    کد خبر :83009

رئیس دفتر رئیس جمهوری؛حقوق شهروندی باید به مطالبه، گفتمان، هنجار و ارزش در فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود، سرلشکر باقری: ایران و ترکیه در مورد همه پرسی استقلال کردستان عراق دیدگاه مشترکی دارند، مولاوردی: در این دوره از فعالیت آماج انواع تهمت ها، توهین ها و دروغ پردازی ها بودم، رایزنی های جداگانه نماینده ویژه دبیرکل و سفیر آلمان در عراق با ایرج مسجدی، لیگ برتر فوتبال؛ توقف خانگی پرسپولیس/ غرور کار دست سرخپوشان داد، ترامپ دو هیات مشورتی خود را در پی استعفای زنجیره‌ای اعضا منحل کرد، دبیر کل سازمان ملل : نژادپرستی و بیگانه هراسی سم مهلک جوامع انسانی است، ابتکار: نباید تبعیض نسبت به بانوان در جامعه مشاهده شود ازعناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

*اخبار داخلی تهران – محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید در فرهنگ عمومی کشور به یک مطالبه، گفتمان، هنجار و ارزش تبدیل شود، گفت: اگر بتوانیم احساس آزادی و امنیت برای فعالیت اقتصادی در کشور ایجاد کنیم، آرامش و پیشرفت حاصل خواهد شد.
تهران – دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: در این دوره فعالیت در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آماج انواع تهمت ها، توهین ها، ناملایمات، دروغ پردازی ها، وارونه نمایی وتخریب ها بودم که مجموعه آن در 400 صفحه گرد آوری شده است.
آنکارا- سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و ترکیه در مورد تصمیم به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق دیدگاه مشترکی دارند.
تهران – تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیدار خانگی مقابل سیاه جامگان با تساوی یک بر یک متوقف شد تا غرور دقایق پایانی بازیکنان این تیم موجب از دست رفتن برتری شود.
بیروت- تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا با شکست لبنان میزبان موفق شد به مرحله نیمه نهایی صعود کند.
تهران – تیم فوتبال رئال مادرید با برتری برابر بارسلونا، سوپر جام باشگاه های اسپانیا را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد.
مشهد- آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، شهید محسن حججی از ایران و احمد محمد مشلب از شهدای مقاومت حزب الله لبنان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
تهران – معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید براینکه تبعیض نسبت به بانوان با تعالیم قرآن و سیره پیامبر مطابقت ندارد گفت: نباید این موضوع در جامعه مشاهده شود.
قم – پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، با حضور قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و در آرامستان بهشت معصومه(س) این شهر به خاک سپرده شد.
**اخبار خارجی
بغداد- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با نماینده دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در عراق پیرامون مسائل مورد اهتمام و اوضاع عراق و همه پرسی اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کرد.
تهران – «هوپ هیکس» از جمله دستیاران قدیمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به عنوان مدیر موقت ارتباطات کاخ سفید منصوب شد.
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دو هیات مشورتی خود متشکل از رئیسان بلندپایه شرکت‌های تجاری و اتحادیه‌های کارگری را به دنبال استعفای زنجیره‌ای آن‌ها منحل کرد.
نیویورک- دبیر کل سازمان ملل، نژاد پرستی و بیگانه هراسی را سم مهلک جوامع انسانی دانست و گفت: ایستادگی و مقاومت علیه این گونه گرایش ها در همه جای دنیا اهمیتی حیاتی دارد.
تهران – «لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور پس از تجمع نژادپرستانه روز شنبه در ایالت ویرجینیا، با صدور یک بیانیه خطاب به او نوشت: حرف‌هایت میان مردم تفرقه ایجاد می‌کند.
نیویورک – نماینده جمهوریخواه ایالت ویرجینیای آمریکا ترامپ را به دروغ گویی متهم کرد و گفت که او با همسان شمردن برتری طلبان سفید پوست این کشور با مخالفان آن ها در جریان خشونت های شارلوتزویل عدم قابلیت خود در کشورش را به اثبات رسانده است.
تهران- وزارت خارجه بحرین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص نقض آزادی های مذهبی در بحرین، سخنان رکس تیلرسون را غیر مناسب و نتیجه سوء فهم عمیق از واقعیت ها خواند.
مسکو – اوکراین اعلام کرد که روسیه موتور موشک های اوکراینی راکه به این کشور تحویل شده بود ،به کره شمالی تحویل داده است.
مادرید- «میشله باشله» رئیس جمهوری شیلی در دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: کشورش مخالف دخالت نظامی در ونزوئلا است.
اربیل – در پی سخنان حیدرالعبادی در خصوص فرارسیدن زمان آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل از دست داعش، 35 هزار نظامی عراقی، پشت دیوارهای این شهر خیمه زده اند و در انتظار ساعت صفر عملیات برای بازپس گیری این شهر در حدودا 50 کیلومتری غرب موصل واقع در استان نینوا بسر می برند.
تهران – دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که برای نخستین بار از سال 2009 شماری یهودیانی که از سرزمین های اشغالی به کشورهای دیگر مهاجرت کردند نسبت به آن هایی که به این سرزمین ها امده اند، پیشی گرفته است.
دمشق – معاون وزیرخارجه سوریه گفت: آمریکا، انگلیس و هم پیمان های منطقه ای آن ها قانون منع گسترش سلاح شیمیایی را نقض می کنند و مواد سمی دراختیار تروریست ها قرارمی دهند.
نیویورک- شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی غیر علنی، موضوع حملات شیمیایی سپتامبر سال گذشته و آوریل امسال در سوریه را بررسی کرد اما تاکنون نتیجه ای اعلام نشده است.
تهران – منابع خبری گزارش دادند که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به حجاج قطری اجازه ورود به خاک سعودی را از طریق گذرگاه های مرزی این کشور و قطر را داده است.
الجزیره- «احمد اویحیی » که به صورت رسمی نخست وزیر جدید الجزایر شد، اعلام کرد تغییرات در کابینه بسیار جزئی خواهد بود و تنها چهار وزیر تغییر خواهند کرد.
تهران – «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با تعدادی از کارشناسان حوزه نظامی و تسلیحاتی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با هشدار نسبت به آنچه که آغاز جنگ سردی دیگر خواند، گفت: رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای باید پایان یابد.
تهران – رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در خصوص نقش آمریکا در بحران این کشور گفت: واشنگتن با همه ابزار خود، بر سر راه گفت و گو و توقف تجاوز علیه یمن مانع تراشی می کند.
تهران – در جریان شورشی چند ساعته در زندانی در ونزوئلا دستکم 37 نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
تهران – شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به نقل از یک منبع خبری آگاه در وزارت دفاع آمریکا و با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که کره‌شمالی در تدارک پرتاب یک یا چند موشک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید