اقبال واحدی: برای سنت حسنه «وقف» باید سریال‌ها ساخت

    کد خبر :83003

مجری پیشکسوت تلویزیون با تاکید بر اهمیت توجه به وقف، گفت: برای سنت حسنه وقف با ساخت سریال های متعدد می توان به نوعی فرهنگ سازی هم کرد.

اقبال واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به نقش‌آفرینی چهره‌های معروف بویژه هنرمندان در امور خیریه و چگونگی ترویج کارهای خداپسندانه، اظهار داشت: هنرمندان ما حضور پررنگی در کارهای خیر دارند و چه بسا می‌شود در مورد بخش‌هایی که کار رسانه‌ای نشده مثل «وقف» نیز به عنوان سنتی حسنه، دست به فرهنگسازی زد.
وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند که وقف تنها منحصر در ملک و املاک است، افزود: چه بسا ما در این حوزه، بسیاری از طرح‌های قرآنی و فرهنگی را نیز به راه انداخته‌ایم. پس ببینید دایره وقف کردن، چقدر گسترده است از وقف فلان ملک برای استفاده عموم گرفته تا بخشش محصول کشاورزی و کارهای فرهنگی، همه را دربرمی‌گیرد.
این مجری باسابقه با ذکر مثالی، اشاره کرد: زمانی در یکی از سفرهایم به مشهد یکی از کسانی که دستی در کار خیر داشت، می‌گفت حتی حدود 300 سال پیش واقفی داشتیم که باغش را وقف روشنایی حرم امام رضا(ع) کرده و جالب اینکه از آن روز تا الان، وقفش ادامه دارد. حالا زمانی به شکل تهیه و خرید شمع بوده و چه حالا به عنوان کمک هزینه برای چراغ و وسایل حرم.
واحدی تأکید داشت: هیچ چیزی مثل تبلیغ کردن این سنت حسنه را توسعه نمی‌دهد. اینجور کارهای خیر را صرفا از سازمان اوقاف و بقیه نهادها انتظار نداشته باشیم. ما کم تریبون رسانه‌ای نداریم همچنانکه هنرمند ما خودش یک رسانه است مثل صداوسیما و بقیه. پس می‌توان مردم را به مشارکت وا داشت.
وی با بیان اینکه باید برای کارهای خیر برنامه‌سازی جذاب کرد، افزود: مردم ما همیشه دست به خیر هستند آنهم وقتی تبلیغ آنچنانی برای برخی بخش‌ها مثل وقف نکرده‌ایم. با ساخت فیلم و سریال بسترش را می‌شود فراهم کرد مثل همان سریال «پرده نشین».
واحدی در ادامه یادآور شد: البته با یک فیلم و محصول هنری نمی‌توان ادعای فرهنگ سازی در کارهای خیری که کمی غریب افتاده، را داشت. این نیز کار یک سال و دو سال هم نیست.
این مجری تلویزیون توضیح داد: باید کارگروه‌های تولید و هنری راه انداخت، از فیلمساز و مسئولش دعوت کرد تا دست هم را بگیرند و این سوژه‌ها را در قالب گزارش‌های تلویزیونی و سریال‌های متعدد برای مردم تصویر کنند. اینجور هم می‌شود مردم را به مشارکت دعوت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید