بازدید فرزند آیت الله شاهرودی از ساختمان مجمع تشخیص مصلحت/ احتمال تغییرات در دبیرخانه و مرکز تحقیقات استراتژیک

    کد خبر :82969

در پی صدور حکم انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی رهبر معظم انقلاب، روز سه شنبه فرزند آیت الله شاهرودی و تیم حفاظتی ایشان از ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام بازدید کرده اند و به زودی زمینه حضور آیت الله شاهرودی در این مرکز فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار بازتاب، با توجه به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در 19 دی ماه 95 و پایان حکم اعضای دوره قبلی مجمع تشخیص مصلحت در 24 اسفندماه سال گذشته، فرایند انتصاب آیت الله شاهرودی به ریاست مجمع، یک روند طولانی 5 ماهه داشته که با توجه به ضرورت انتصاب چهره ای معتبر به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی، به نظر می رسد بخشی از دلایل این تاخیر، مربوط به بیماری آیت الله هاشمی شاهرودی است که پذیرش مسئولیت را برای ایشان مشکل کرده بود؛ اما سرانجام با تمهیدات و رایزنی ها به وقوع پیوست.

از سوی دیگر با توجه به موارد مندرج در حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب، احتمال اقداماتی در خصوص تغییر ساختار مراکز زیر نظر مجمع می رود.

سامان بخشیدن به مجموعه‌ی سیاست‌های کلّی و بازنگری در عناوین و نیز در فرآیند تعیین و تنظیم آن، سامان بخشیدن به مسأله‌ی نظارت بر اجرای سیاست‌ها، سازوکار لازم برای ارزیابی کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها، ایجاد انسجام کامل در ساختار تشکیلاتی و مدیریتی و تمرکز برنامه‌ها بر اساس آئین‌نامه‌ی مصوّب و بالاخره چابک‌سازی تشکیلات و حذف بخش‌های موازی و غیر ضرور، از موارد تغییرات ساختاری و محتوایی است که رهبری در حکم خود انها را ضروری برشمرده اند.

مجمع تشخیص مصلحت اکنون علاوه بر ساختمان دفتر رئیس در خیابان ولی عصر که جلسات در آن تشکیل می شد، دارای ساختمان معروف مرکز تحقیقات استراتژیک در نیاوران و ساختمان دبیرخانه مجمع در خیابان نفت می باشد.

اکنون یکی از احتمالات درباره نحوه تحقق چالاکی مجمع که در حکم رهبری بر آن تاکید شده، کاهش فعالیت مرکز تحقیقات استراتژیک و پررنگ تر شدن دبیرخانه و انتقال دبیرخانه به ساختان مرکز تحقیقات در نیاوران است؛ موضوعی که با توجه به اشتغال جدی این روزهای دکتر ولایتی- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع- به عنوان رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد دور از ذهن نیست.

همچنین با توجه به روابط خوب محسن رضایی با آیت الله شاهرودی و اشتغالات علمی آیت الله شاهرودی در حوزه علمیه قم، احتمالا از این پس نقش آقای رضایی در مجمع تشخیص پررنگ تر خواهد شد.

آن گونه که سایت مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده، «جزئيات برنامه ها و روند فعاليت آتی مجمع به ويژه كيفيت تغييرات ضروري كه مقام معظم رهبری ابلاغ در حكم انتصاب خود تحت عنوان ضمائم و پيوست ها ابلاغ فرموده اند، به زودی توسط دبير محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در قالب يك كنفر انس خبري به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسيد. »

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید